Kuva kehottaa äänestämään esuskuntavaaleissa 2023. Kainuun edustajia ytarvitaan. Sinä olet Kainuun ääni!

Kainuun liitolta infokampanja äänestämisen tärkeydestä – taustalla huoli kainuulaisten äänestysaktiivisuudesta

Kainuun liitto on lanseerannut ennakkoäänestyksen käynnistyksen yhteydessä mainoskampanjan, jonka tarkoituksena on kannustaa maakuntalaisia äänestämään eduskuntavaaleissa. Kampanjan teemana on ”Sinä olet Kainuun ääni”, ja erityisesti kampanjan visuaalisen ilmeen toivotaan herättelevän myös passiivisempia äänestäjiä jokaisen äänen ja kainuulaisten kansanedustajien tärkeydestä. Kampanjan yhteydessä Kainuun liitto on myös avannut kainuu.fi-sivustolle oman, vaaleihin keskittyvän kokonaisuuden, josta näkyvät mm. äänestyspisteet, kaikki kainuulaiset ehdokkaat ja liuta eri vaalikoneita oman ehdokkaan löytämistä varten.

”Lähdimme aktivoimaan äänestäjiä Kainuussa hieman räväkämmin kuin on ehkä näillä korkeuksilla totuttu. Halusimme erityisesti painottaa jokaisen äänestäjän ja äänen tärkeyttä ja sitä, että jos emme huolehdi omista eduistamme, joku toinen kyllä sen tilan vie. Kainuun edunvalvonnalle ja tulevaisuudelle on ehdottoman tärkeää, että saamme maakunnastamme mahdollisimman monta ehdokasta läpi”, toteaa Kainuun liiton viestintä- ja markkinointipäällikkö Johannes Aalto.

Kainuun vaalisivu: