Naisnäkökulmaa Kainuuseen – tilaisuus ti 23.2.

Tervetuloa keskustelutilaisuuteen

”Naisnäkökulmaa Kainuun elinvoimapolitiikkaan” – kokeilun tuloksien äärelle!

tiistai 23.3. klo 15-17

Naisnäkökulmaa Kainuuseen -kokeiluhankkeessa on syksyn 2020 ja alkuvuoden 2021 aikana kerätty uutta tietoa ja kerätty nuorten naisten näkemyksiä, analysoitu jo olemassa olevia tietolähteitä ja käyty aktiivista keskustelua naisraadeissa Kainuun kehittämiseksi. Keskusteluissa on noussut esille huoli siitä, kuuluuko nuorten naisten ääni tarpeeksi Kainuun päätöksenteossa.

Tilaisuudessa julkaistavassa raportissa kiteytetään kainuulaisille kuntapäättäjille huoneentaulu, joka toivottavasti tulee ahkeraan käyttöön kevään kuntavaaleihin valmistuttaessa ja uudella valtuustokaudella yhteistä tulevaisuuden Kainuuta rakennettaessa.

Suositukset kannustavat yhteistyöhön ja rakentavien viestien välittämiseen myönteisen kehittymiskierteen aikaansaamiseksi, korkeakouluyhteistyöhön ja monipaikkaisuuteen osaamisen ja monipuolisten työllistymismahdollisuuksien synnyttämiseksi, sekä olemassa olevien vahvuuksien varaan rakentamiseen (mm. puhdas luonto, vahvat luontoarvot ja elävä kulttuuritarjonta).

Tulevaisuuden Kainuun avaimet ovat nuorten käsissä ja suosituksissa kiinnitetäänkin erityistä huomiota lasten, nuorten ja perheiden hyvinvointiin ja tarpeisiin panostamiseen. Huoneentaulu haastaa puolueita myös tukemaan nuoria naisia esiin ja johtoon: nuorten naisten ääni kuulukoon päätöksenteossa!

Tilaisuuden ohjelma:

Tiistai 23.3. klo 15.00-17.00

Tervetuloa! Minna Komulainen, Kainuun liitto ja Risto Hämäläinen, Kajaanin kaupunki
Hankkeen tulokset: Vaikuttajia, työpaikkoja ja myönteistä asennetta, Kirsi Siltanen ja Aleksi Koivisto, MDI
Paneelikeskustelu, Silja Keränen (vihr., Kajaani), Heini-Maari Kemppainen (Ekosport Kainuu) sekä Satu Sahla-Juvankoski (Akavan Erityisalat)
Yhteiskeskustelu
Loppusanat ja eteenpäin – mitä seuraavaksi?

Keskustelu järjestetään Zoom-alustalla ja voit ilmoittautua siihen tästä!

Ilmoittaudu mukaan!

Tässä vielä linkki: https://q.surveypal.com/NaisNakokulmaaKainuuseenwebinaari-23.3%2E