EDIC logo 2021

Kainuun EUROPE DIRECT -tiedotuspiste kuuluu Suomen EUROPE DIRECT -verkostoon, joka puolestaan on osa Euroopan laajuista keskusten verkostoa. Keskusten tarkoituksena on lisätä vuorovaikutusta EU:n päätöksentekijöiden ja kansalaisten välillä sekä kannustaa kansalaisia osallistumaan keskusteluun EU:n tulevaisuudesta. Verkostoa hallinnoi Euroopan komissio.

Voit toimittaa meille kysymyksiä EU:n toimintapolitiikoista, ohjelmista ja painopisteistä sekä osallistua tapahtumiin, joissa käsitellään EU:n tulevaisuutta.

Me käymme myös kouluissa pitämässä esityksiä, järjestämme EU:ta koskevia keskusteluja ja toimitamme virallisia julkaisuja.

Kaikki palvelumme ovat kansalaisille maksuttomia.

On huomattava, ettemme voi tarjota oikeudellista neuvontaa emmekä tulkita EU:n lainsäädäntöä.

Euroopan jäsenvaltioissa toimivista keskuksista saa lisätietoa tästä linkistä.

EUROPE DIRECT Kainuu
Kauppakatu 1, 2.krs
sähköposti ed.kainuu(at)kainuunliitto.fi

Aukioloajat

Arkisin klo 9-15.
Muina ajankohtina vastaamme puheluihin ja sähköpostiviesteihin.

Europe Directin uutisia sivuillamme

EU-teemajulkaisumme

Europe Direct Kainuun EU-teemajulkaisut ovat luettavassa sähköisessä muodossa Issuu -alustalla.

Koulutus ja osaaminen Kainuussa on Kainuun liiton ja Europe Direct Kainuun EU-teemajulkaisu, jossa esitellään osaamisen merkitystä alueiden kehittämisen näkökulmasta. Osaamisen eri näkökulmia esitellään useiden kirjoittajien toimesta, eri oppilaitoksista ja aluekehityksen eri lähtökohdista.

Lataa julkaisu pdf-muodossa

Vihreä siirtymä Kainuussa -teemajulkaisu (2023) esittelee EU:n Green Dealin eli vihreän siirtymän toimenpiteitä ja tavoitteita sekä erityisesti sitä, miten nämä toimet näkyvät Kainuussa.  Julkaisussa esitellään myös EU-osarahoitteisia hankkeita ja uuden ohjelmakauden alue- ja rakennepolitiikan ohjelmaa.

Huippuosaamista Kainuusta -teemajulkaisu (2022) esittelee EU-ohjelmien ja hankkeiden vaikuttavuutta ja tuloksia pitkällä aikavälillä Kainuussa. Julkaisuun on nostettu esille muutama osaamiskeskittymä, joita EU:n osarahoituksella on Kainuussa tuettu.

Seuraa meitä sosiaalisessa mediassa!

Facebook: www.facebook.com/KainuuED
Twitter: @edkainuu

Europe Directin yhteyshenkilöt

EU -tietoa muualla

Olen muuttamassa ulkomaille Eurooppaan – miten saan oleskeluluvan? Millaiset ovat verkkovierailumaksuja koskevat säännöt? Lentoni on peruutettu – mitä oikeuksia minulla on? Millaisia EU-tukia organisaationi voi hakea? Saat vastauksen kaikkiin näihin ja moniin muihinkin kysymyksiin ottamalla yhteyttä keskitettyyn Europe Direct -palveluun, joka vastaa esim.