Asu.

Helppo arki – sitä Kainuussa asuminen on

Kainuussa ei tarvitse tinkiä toiveista, vaan unelmakoti voi seistä luonnon helmassa tai vesistön rannalla ja silti sijaita lähellä tarvittavia palveluita. Asumisen väljyys yhdistettynä helposti saavutettaviin peruspalveluihin onkin rennon ja vaivattoman arjen perusta. Myös kaupunkien ja kuntakeskusten sisällä välimatkat ovat lyhyet, joten aikaa jää käytettäväksi muuhunkin kuin työ- ja koulumatkoihin. Asuntojen ja tonttien neliöhinnatkaan eivät päätä huimaa. Anna kainuulaisen elämäntyylin valloittaa!

Muuta meille!
Hyrynsalmi

Hyrynsalmelta löydät tilaa ja väljyyttä. Katso vapaat tontit tonttiporssistä.

Tutustu Hyrynsalmeen

Kajaani – maakuntakeskus

Sopivan kokoisesta Kajaanista löytyvät lähietäisyydeltä monipuoliset palvelut ja upeat virkistysmahdollisuudet.

Tutustu muuttajan infosivuihin

Kuhmon kirjasto. Kuvaaja Pekka Agarth.

Kuhmo – kulttuurikaupunki

Kuhmo on kaunis, rauhallinen ja luonnonläheinen kulttuurikaupunki.

Tutustu Kuhmoon

Mäntymetsää

Paltamo – Oulujärven sydämessä

Paltamo tarjoaa hyviä tontteja Oulujärven läheisyydessä ja mainiot kuntapalvelut.

Tutustu Paltamoon

Puolanka – vaarojen huipulla

Puolanka tarjoaa eväät hyvään, helppoon ja turvalliseen arkeen.

Tutustu Puolankaan

Ristijärvi – Keskellä Kainuuta

Ristijärvellä yhdistyvät hyvä elämänlaatu, upeat maisemat ja kattavat palvelit.

Tutustu Ristijärveen

Sotkamo – lomalla 365

Sotkamon urheilupitäjässä yhdistyvät sujuva arki, liikunta ja työteko.

Tutustu Sotkamoon

Suomussalmi – sisun syntysijoilla

Suomussalmelta löydät hyvät kunta-ja kulttuuripalvelut.

Tutustu Suomussalmeen

Parhaat vinkit asunnonhakuun

Ikioma omakotitalo, rantatontti kesämökille, opiskelijakämppä vai huoleton vuokra-asunto? Täältä löydät ratkaisut asumisen kaikkiin tarpeisiin!

Kiinteistöjen ja vuokra-asuntojen välitys:

Vanhusten ja vammaisten palvelutalot:

Hyvää hoivaa

Kainuu pitää omistaan huolta vauvasta vaariin. Tutustu laadukkaasti ja ammattitaidolla toteutettuihin varhaiskasvatuksen sekä sosiaali- ja terveydenhuollon palveluihin.

Tietoa lasten päivähoitopaikoista löydät kunnittain:

Sosiaali- ja terveyspalvelut

Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymä (Kainuun sote) hoitaa Hyrynsalmen, Kajaanin, Kuhmon, Paltamon, Ristijärven, Sotkamon ja Suomussalmen kuntien kaikki sosiaali- ja terveyspalvelut. Puolangalla Kainuun sote vastaa erikoissairaanhoidosta ja ympäristöterveydenhuollosta (mm. eläinlääkäri ja terveysvalvontapalvelut). Kuntayhtymä työllistää noin 3 700 henkilöä.

Kainuun soten verkkosivuilta osoitteesta https://sote.kainuu.fi löydät kaikki tiedot organisaation tarjoamista palveluista. Sivusto on pyritty tekemään sellaiseksi, että asiakas löytää sieltä helposti tarvitsemansa palvelut. Ensimmäisenä avautuu potilaille ja asiakkaille tarkoitettu sivustokokonaisuus, josta löydät Kainuun soten palvelut. Voit etsiä tarvitsemaasi palvelua usealla eri tavalla. Tiedonhankinnan pulmatilanteissa kannattaa muistaa myös hakupainike, joka löytyy etusivun oikeasta ylälaidasta.

Puolangalla sosiaali- ja terveyspalvelut tuottaa Terveystalo. Palvelut löytyvät verkkosivulta https://terveys.puolanka.fi/

Kesäkainuulainen

Tervetuloa kesäkainuulaiseksi. Jos unelmoit kesäasumisesta ja haet vielä omaa vapaa-ajan asuntoa, niin täältä löydät asunnnonvälittäjien sivuille.

Ajankohtaista tietoa kuntasi palveluista, tapahtumista ja tutustumisen arvoisista kohteista löydät kuntasi somekanavilta ja alla olevistä linkeistä kunnan nettisivuilta.