Opintomatka 6.6. CHERRY Suomussalmi

Kulttuuria ja sotahistoriaa – opintomatka Suomussalmelle 6.6.2024

PÄIVITYS 30.5.: OPINTOMATKA ON TÄYTEEN VARATTU. KIITOS! ILMOITTAUTUNEET SAAVAT LISÄOHJEITA SÄHKÖPOSTITSE.

Kainuun liiton kansainvälinen CHERRY-kulttuurihanke tekee 6.6.2024 opintomatkan Suomussalmelle. Matka on suunnattu Kainuun alueella kulttuurin ja luovien alojen sekä matkailun parissa toimiville.

Kokoamme hyvien käytäntöjen työkalupakkia Ilmari Kianto -juhlavuoden ja Kainuun kirjamessujen valmisteluista ja tutustumme esimerkiksi sotahistoriaan liittyvään näyttelyyn.

Alustava ohjelma:

8.00 Lähtö Kajaanista

9.15 Kohti Raatteen Porttia, kierros Suomussalmen kirkonkylän kulttuurikohteissa

10.00 aamukahvit ja ohjelmaa (Raatteen Portti, aiheina kulttuuri, sotahistoria ja matkailu)

11.30 lounas ja ohjelmaa (Arktiset sodat -digitaalinen näyttely sekä kulttuurihistoriaprojekti), Jalonniemi-talo

13-14.30 Kainuun kulttuuritapahtumat (Vanha Kurimo)

14.30-15 lähtökahvit, ohjelmaa ja kotiin, mahdollisuus tutustua Kulttuuripolkuun

16.30 Perillä Kajaanissa

Osallistujamäärästä riippuen järjestämme kimppakyydit tai bussikuljetuksen Kajaanista Suomussalmelle ja tutustumiskohteisiin.

Ilmoittaudu Suomussalmen opintomatkalle 29.5. mennessä tästä linkistä, kiitos!

CHERRY-hanketta osarahoittaa Interreg Europe ja sen tarkoituksena on tutustua kulttuurin ja luovien alojen kehittämiseen yhdeksällä eurooppalaisella alueella. Tavoitteena on saada kulttuuri vahvemmin mukaan maakuntaohjelmaan. Tervetuloa mukaan!

CHERRY-hankkeesta Kainuun liiton verkkosivuilta

CHERRY-hankkeen kotisivut (englanniksi)