Kainuussa toimiva EUROPE DIRECT kuuluu Suomen EUROPE DIRECT -verkostoon, joka puolestaan on osa Euroopan laajuista keskusten verkostoa. Keskusten tarkoituksena on lisätä vuorovaikutusta EU:n päätöksentekijöiden ja kansalaisten välillä sekä kannustaa kansalaisia osallistumaan keskusteluun EU:n tulevaisuudesta. Verkostoa hallinnoi Euroopan komissio.

Voit toimittaa meille kysymyksiä EU:n toimintapolitiikoista, ohjelmista ja painopisteistä sekä osallistua tapahtumiin, joissa käsitellään EU:n tulevaisuutta.

Me käymme myös kouluissa pitämässä esityksiä, järjestämme EU:ta koskevia keskusteluja ja toimitamme virallisia julkaisuja.

Kaikki palvelumme ovat kansalaisille maksuttomia.

On huomattava, ettemme voi tarjota oikeudellista neuvontaa emmekä tulkita EU:n lainsäädäntöä.

Euroopan jäsenvaltioissa toimivista keskuksista saa lisätietoa tästä linkistä.

EUROPE DIRECT Kainuu
Kauppakatu 1, 2.krs
puh. (08) 6155 4213
sähköposti ed-kainuu(at)kainuu.fi

Aukioloajat

Arkisin klo 9-15.
Muina ajankohtina vastaamme puheluihin ja sähköpostiviesteihin.

Sosiaalinen media

Facebook: www.facebook.com/EDKainuu
Twitter: @edkainuu

EU -tietoa muualla verkossa

Keskitetty Europe Direct -palvelu

Olen muuttamassa ulkomaille Eurooppaan – miten saan oleskeluluvan? Millaiset ovat verkkovierailumaksuja koskevat säännöt? Lentoni on peruutettu – mitä oikeuksia minulla on? Millaisia EU-tukia organisaationi voi hakea?

Saat vastauksen kaikkiin näihin ja moniin muihinkin kysymyksiin ottamalla yhteyttä Europe Direct -palveluun. Keskitetty Europe Direct -palvelu vastaa esim.

Millainen on kainuulaisen Eurooppa?

Isovanhempi, järjestötoimija, äänestäjä – meillä jokaisella on oma mielikuva ja mielipide Euroopasta.

Kainuun liiton vuonna 2019 julkaisema esite ”Minun Eurooppani” kertoo muutamia kainuulaisia Eurooppa-tarinoita ja esittelee muutamasta näkökulmasta sitä, mitä Eurooppa Kainuulle ja kainuulaisille tarkoittaa.

Europe Direct sosiaalisessa mediassa

Europe Directin uutisia sivuillamme