Tervetuloa, tämä on Kainuun liiton verkkosivujen  saavutettavuusseloste

Tämä saavutettavuusseloste koskee palvelua https://kainuunliitto.fi ja on laadittu 14.10.2020, päivitetty 25.2.2022. Palvelua koskee laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta, jossa edellytetään, että julkisten verkkopalvelujen on oltava saavutettavia. Palvelun saavutettavuuden on arvioinut ulkopuolinen asiantuntijaorganisaatio, Trimedia.

Digipalvelun saavutettavuuden tila

Täyttää saavutettavuusvaatimukset osittain.

Sivujen otsikko näytetään sivun pääkuvan päällä suurella valkoisella kirjasimella. Silloin kun taustalla oleva kuva tai kuvan osa on vaalea, ei tekstin ja kuvan välille tule riittävästi kontrastia. Tämä pyritään välttämään kuvien sijoittelulla ja valinnalla.

Sivusto sisältää osia, jotka eivät kuulu saavutettavuuslainsäädännön piiriin.  Tällaisia ei-saavutettavia sisältöjä ovat:

• Maakuntakaavan kartta-aineisto ei ole saavutettavaa. Kaavaselosteet ovat kuitenkin tekstitiedostoina saatavissa.
  • Verkkosivuilla on luettavissa ja ladattavana kaikki Kainuun liiton tuottamat julkaisut vuodesta 2013 alkaen, ja ennen 23.9.2018 tehdyt  julkaisut eivät ole saavutettavia.
  • Verkkosivuilla voi olla suoratoistoja tai lyhyen aikaa saatavilla olevia videotallenteita esimerkiksi seminaareista ja muista tapahtumista ilman tekstitystä.
  • Pitemmän aikaa julkaistuna olevat uudet videot ovat pääsääntöisesti YouTubessa tekstitettynä, mutta vanhemmat ennen 23.9.2020 videot eivät ole tekstitettyjä.

Huomasitko saavutettavuuspuutteen digipalvelussamme? Kerro se meille ja teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi

Palautetta voit antaa:

• sivun alaosassa olevalla verkkolomakkeella, jonka vastaanottaa Kainuun liiton kirjaamo,  tai
  • sähköpostilla: kirjaamo@kainuunliitto.fi
  • soittamalla Kainuun liiton toimistoon 040 722 0900 tai
  • käymällä toimistossamme osoitteessa Kauppakatu 1 (2.krs), Kajaani.

Valvontaviranomainen

Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille eli sivuston ylläpitäjälle. Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon Avautuu uuteen ikkunaan. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot

Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
www.saavutettavuusvaatimukset.fi
saavutettavuus(at)avi.fi
puhelinnumero vaihde 0295 016 000

Anna palautetta verkkosivujemme saavutettavuudesta tällä lomakkeella

• Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.