Ennakoiva Kainuu -kohtaantofoorumi 10.9.

Ennakoiva Kainuu -kohtaantofoorumi yhdistelee ajankohtaisia Kainuun kohtaannon kehittämisen teemoja ennakoivalla otteella. Laita siis kalenteriisi tiistai 10.9.2024 klo 8.30-12.15, jolloin kokoamme yhteen Kainuun yksityisen julkisen ja kolmannen sektorin toimijat alueen ensimmäiseen Kohtaantofoorumiin Kajaanissa. Tapahtumassa pureudutaan kansainvälisen työvoiman tarpeeseen osana työvoimapulan ja kohtaantohaasteiden ratkaisua sekä elinvoimaa Kainuussa. Tilaisuuteen on mahdollista osallistua vain paikan päällä Kajaanissa. Ilmoittaudu mukaan tästä linkistä 2.9. mennessä! Paikkoja on rajoitetusti!

Tapahtuman järjestävät Tulevaisuuden työmarkkinat -koordinaatiohanke, Kainuun liitto sekä Kainuun ELY-keskus.

Lisätietoa tapahtumasta antaa Pohjois-Suomen aluekoordinaattori Pauliina Paija (pauliina.paija@ely-keskus.fi, 0295 021 014).

8:30 Tarjolla verkostoitumiskahvit ja pientä purtavaa

9:00 Tilaisuuden avaus
Pauliina Paija, Tulevaisuuden työmarkkinat -koordinaatiohanke
Jouni Ponnikas, aluekehitysjohtaja, Kainuun liitto

9:20 Kansainvälisen työvoiman rekrytointi ja integrointi työyhteisöön kohtaannon edistämisessä
Laura Perheentupa, erityisasiantuntija, työ- ja elinkeinoministeriö (etäpuheenvuoro)

9:40 Tietodialogi: KV-työvoima Kainuussa – nykyhetki ja tulevaisuuskuvat
Joonas Karhinen, projektiasiantuntija, Tulevaisuuden työmarkkinat -koordinaatiohanke
Atte Laitinen, työvoima-asiantuntija, Kainuun ELY-keskus
Mikko Keränen, TKI-johtaja, KAMK

10:20 Tauko

10.35 Kokemuksen ääni: KV-työntekijät rekrytoiduksi ja osaksi työyhteisöä
Miika Norvanto, toimitusjohtaja, Kajawood Studios Oy, Sotkamo
Yu Isoranta, markkinointi- ja hankeasiantuntija
Hannele Hurskainen, henkilöstöpäällikkö, Skoda Transtech Oy
Moderoija: Pauliina Paija, aluekoordinaattori, Tulevaisuuden työmarkkinat -koordinatiohanke

11:20 Kehityskeskustelu: Mihin tulisi kiinnittää huomiota Kainuussa jatkossa, mitä puuttuu?

Kommentti: Ahti Veteläinen, tj. Betanian Lastenkodin säätiö

12:05 Loppusanat järjestäjiltä: Miten jatkamme foorumin toimintaa?

12:15 Tilaisuus päättyy

Tarjolla lounas osallistujille