Kainutlaatuinen luonnon ja kulttuurin liitto

Ilmoittaudu vaikuttamaan: Kainuun kulttuurin edunvalvontatilaisuus 8.10. Teamsissa ja muuta ajankohtaista

Kulttuuritoimija, vaikuta kulttuurin edunvalvontaan ja osallistu 8.10. tilaisuuteen!

Kainuun liitto järjestää kulttuuritoimijoille Kainuun kulttuurin edunvalvontatilaisuuden 8.10. klo 9.00–10.30 maakuntajohtaja Riikka Pirkkalaisen johdolla. Tilaisuus järjestetään etänä Teamsissa.

Tule mukaan ja mietitään yhdessä, miten vaikutetaan kulttuurileikkauksiin. Voit myös kirjata ajatuksiasi oheiseen kyselyyn ennakkoon.

Ilmoittaudu vaikuttamaan!

Valtioneuvosto on laittanut kulttuuripoliittisen selonteon luonnoksen lausunnoille. Käy tutustumassa selontekoon Lausuntopalvelussa tai opetus- ja kulttuuriministeriön sivuilla. Lausuntokierros käydään 14.10.2024 mennessä. Lausuntokierroksen jälkeen selonteko etenee eduskuntaan.

Lue myös Kulta ry:n teksti Kulttuuripoliittinen selonteko antaa Suomelle toiveikkaan tulevaisuusnäkymän. Lisää pohdintaa kulttuuribudjetista Kulta ry:n artikkelissa Kulttuuribudjetin kohtalo edelleen auki – nyt tarvitaan budjettiriihessä kulttuuritahtoa.

Rakennetaan yhteistyötä Oulu2026-kulttuuripääkaupunkivuoteen!

Kainuulainen toimija, tule mukaan toteuttamaan Oulu2026-kulttuuripääkaupunkivuotta. Tarkoituksena on kerätä Kainuun suunniteltuja tapahtumia yhteiseen markkinointiin ja järjestää tarvittaessa työpajoja. Tehdään hieno kulttuurivuosi yhdessä.

Kulttuuriperintö ja kestävä matkailu 10.10.

Olet lämpimästi tervetullut Pohjois-Karjalan maakuntaliiton, Kainuun liiton ja Museoviraston Kulttuuriperintö ja kestävä matkailu -tilaisuuteen torstaina 10.10.2024 klo 13.00–15.30. Tilaisuus järjestetään etänä Teamsissa.

Tilaisuudessa kuulet mahdollisuuksista matkailu- ja kulttuuriperintöalan yhteiselle kehittämiselle.

Ilmoittaudu kulttuuriperintötilaisuuteen täällä!