Kainuun uusi matkailustrategia 2024-2028 julkaistaan ke 28.8.24

Kansainvälisen matkailun kasvattaminen, osaavat matkailuyritykset, digitaalinen löydettävyys ja vastuullisuus ovat kasvun avaimina Kainuun uudessa matkailustrategiassa.

Matkailu on yksi Kainuun merkittävimmistä kärkitoimialoista, ja sen vaikutus alueen talouteen ja työllisyyteen on huomattava. Vuonna 2022 matkailun kokonaiskysyntä oli 246 miljoonaa euroa, ja ala työllistää yli 1800 kainuulaista. Kainuun matkailun kivijalka pohjautuu kotimaisiin matkailijoihin, monipuolisiin matkailualueisiin sekä osaaviin matkailuyrityksiin.

Tervetuloa kuulemaan lisää  ke 28.8. klo 13.00 Kainuun matkailustrategian julkistamistilaisuuteen Kartanohotelli Karolineburgiin, Kajaaniin!

13.00 Tilaisuuden avaus, maakuntajohtaja Riikka Pirkkalainen
Kainuun matkailualan menestymisen askelmerkit matkailustrategiassa, aluekehitysasiantuntija Minna Komulainen
Miten johdamme toteutusta? Aluekehitysjohtaja Jouni Ponnikas
Kommenttipuheenvuoro, Pasi Tolonen, Osuuskauppa Maakunta
Arctic Lakeland yhteistyö ja kansainvälinen markkinointi, Hanna Linjala, Kajaanin ammattikorkeakoulu
Millaista osaamista Kainuun matkailualalla tarvitaan? Taina Leinonen, johtava asiantuntija & Atte Laitinen, työvoima-asiantuntija, Kainuun ELY-keskus
15.30       Tilaisuuden päätös, Jouni Ponnikas

Ilmoittautuminen ennakkoon 22.8 mennessä tarjoilujen varaamiseksi täältä: https://link.webropol.com/ep/julkistamistilaisuus2024 . Huom! Paikkoja rajallinen määrä.

Ilmoittaudu!

Matkailustrategia tulee Kainuun liiton sivuille julkistamistilaisuuden aikana ke 28.8.2024 ja sitä on saatavissa julkistamistilaisuuden jälkeen Kainuun liitosta.

Lisätietoja:

Riikka Pirkkalainen, maakuntajohtaja, p. 040 5395090, riikka.pirkkalainen@kainuunliitto.fi

Jouni Ponnikas, aluekehitysjohtaja, p. 040 5740804, jouni.ponnikas@kainuunliitto.fi

Minna Komulainen, aluekehitysasiantuntija, Matkailu & kulttuuri, puh. 044 410 0726, minna.komulainen@kainuunliitto.fi