Tasa-arvosta lisää virtaa 10.6.

Tervetuloa Sekaisin segregaatiosta – virtaa tasa-arvosta tilaisuuteen ma 10.6.2024 klo 13.00–16.00 Kajaanin kaupungintalon valtuustosaliin.

Tilaisuus on tarkoitettu jokaiselle työelämän moninaisuudesta ja segregaation purkamisesta kiinnostuneelle toimijalle.

Tilaisuudessa saat ajankohtaista tietoa ja pääset keskustelemaan segregaatiosta eli koulutus- ja työmarkkinoiden sukupuolten välisestä eriytymisestä Kainuun näkökulmasta.

Mitä segregaation purkaminen tarkoittaa Kainuulle ja kainuulaiselle työelämälle, mitä hyötyä siitä on?

Verkostoitumalla ja yhdessä teemaa pohtimalla edistämme tasa-arvoista, monimuotoista ja yhdenvertaista Kainuuta.

Ohjelma:

13.00 Segregaation tila ja vaikutukset Suomessa, hyviä purkukäytänteitä Kainuusta
         Eija Leinonen, Koulutusavain Oy
14.00 Esimerkkejä Kainuusta: Koodeja naisyrittäjyyteen ja Moninainen Kainuu
Johanna Takanen, Kajaanin ammattikorkeakoulu
14.20 Naisnäkökulmaa elinvoimapolitiikkaan
          Minna Komulainen, Kainuun liitto
14.35 Veto- ja pitovoimaa Kainuuseen tasa-arvosta -työpaja
15.35 Esimerkkejä rahoituksesta
           ESR+, Verna Piirainen, Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskus
           OPH, Jukka-Pekka Similä, Kajaanin kaupunki
15.55–16.00 Tilaisuuden päätös

Ilmoittaudu tilaisuuteen viimeistään ma 3.6.2024. Tilaisuudessa on kahvitarjoilu.

Kutsua saa jakaa!

Ilmoittaudu nyt!

Tilaisuuden järjestäjinä sinua mukaan kutsuvat Kainuun liitto, Kajaanin kaupunki, Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskus, Koulutusavain Oy, Kainuun ELY-keskus