Viestintä- ja mediastrateginen valmennus Kainuun kulttuuritoimijoille 30.8.2023 Wanha Kerho

Haluatko saada lisää medianäkyvyyttä kainuulaiselle kulttuuritapahtumalle tai kohteelle?

Tule keskiviikkona 30.8. klo 9–14 Wanhalle kerholle
– keskustelemaan kulttuurin ja luovien alojen medianäkyvyydestä ja yleisön saavuttamisesta media-alan ammattilaisen Leena Hirvosen johdolla
– kuulemaan lisää Interreg Europe-rahoitteisesta CHERRY-projektista, jonka päätavoitteena on tukea kulttuurin ja luovien alojen toipumista pandemia-ajasta
– keskustellaan Taikusydän-alueverkoston perustamisesta Kainuuseen ja sovitaan jatkoaskelista.

Tilaisuus alkaa Leena Hirvosen kahden tunnin työpajaluonteisessa valmennuksella, missä käydään läpi toimijoille olennaisten medioiden toimintalogiikkaa pintaa syvemmältä arjen tasolla, pureudutaan uusiin uutiskriteereihin sekä eri medioiden yleisöjen määritelmiin sekä liiketoimintalogiikoihin, jotka ohjaavat median sisällön suunnittelua. Työpajassa käydään läpi sisällön suunnittelun aikajännettä sekä sitä, miten tuohon suunnitteluun toimijat pääsevät kiinni ja sisään; miten toimijat vastaavat median toimintaan.

Koulutuksen sisältö:
– Paikalliset uutiskriteerit olennaisissa medioissa mm. Hilla Group/Kaleva/Yle.
– Olennaisten valtakunnallisten ja kv-medioiden toimintatavat (mm. Sanoma, Yle, A-lehdet, NT, Vogue)
– Medioiden yleisöt ja määritelmien vaikutus tiedottamiseen, läpimenoon ja yhteistyöhön
– Tapahtumien vuosikello suhteessa median vuosikelloon & tiedottamisen päivitetty työkalupakki
– Vinkit: miten kulttuuri pääsee esiin toimijalle tärkeissä medioissa? Mikä on muuttumassa jälleen ja miksi?

Osallistujat saavat konkreettisia työkaluja tiedottamiseen, jotta oman toiminnan näkyvyys kasvaa, ymmärrys medioiden toiminnasta syvenee sekä mahdollisuus tavoittaa uusia yleisöjä ja muodostaa puheenaiheita lisääntyy.

Cherry-hanke tarjoaa aamukahvit ja lounaan koulutuksen välissä.

Ilmoittaudu mukaan 28.8. mennessä oheisesta linkistä: https://link.webropol.com/ep/Cherrymedia

Ilmoittaudu mediasparraukseen