Barentsin liikenne- ja logistiikkaseminaari hybriditilaisuutena

Kainuun liitto, NArFU ja muut Kolarctic ENI CBC -hankkeen Northern Axis – Barents Link partnerit toivottavat sinut lämpimästi tervetulleeksi Barentsin liikenne- ja logistiikka-asioita käsittelevään seminaariin. Tilaisuuden pääteemat liittyvät tieliikenteeseen, pienilmailuun ja tuulienergian potentiaaliin Barentsin alueella. Tämä on toinen hankkeen järjestämä webinaari, ensimmäinen toteutettiin toukokuussa 2021.

Tapahtuma järjestetään hybriditilaisuutena Arkangelissa 21.9.2021.
Etäyhteys toteutetaan ZOOM Meeting -järjestelmällä klo 10:00 – 12:30 sekä 14:00-16:00 Suomen aikaa.

Löydät sekä tilaisuuden ohjelman kera sekä osallistumislinkin tältä sivulta.

Tervetuloa mukaan avoimeen keskusteluun ja tekemään uudenlaista yhteistyötä!

Kuinka voit osallistua

Liity kokoukseen seuraavasta linkistä:
Meeting ID: 870 0518 9176
Passcode: 840024

Käyttääksesi englanti-venäjä -tulkkaustoimintoa sinun tulee asentaa koneellesi Zoomin tuore versio.
Liittyessäsi tilaisuuteen selaimen kauttavia, käännöskanava ei toimi.

Lisätietoja

Northern Axis – Barents Link -hanke (NABL) tähtää itä-länsi-suuntaisen liikennekäytävän ja rajat ylittävän liikkuvuuden kehittämiseen Barentsin euroarktisella alueella. Kaksivuotinen hanke toteutetaan Kolarctic 2014–2020 rajanylittävän yhteistyöohjelman tuella. Hankkeen aikana selvitetään hankkeessa mukana olevien alueiden tärkeimpien liikenneinfrastruktuurien sekä Northern Axis ja Barents Link -liikennekäytävän potentiaali. Hankkeessa on tarkoitus tunnistaa liikennekäytävän pullonkaulat ja tätä kautta yhdenmukaistaa edelleen Northern Axis / Barents-linkin kehitystä.

Projektin toimenpiteisiin sisältyy useita kyseessä olevan liikennekäytävän alueille kohdistuvia tieliikenteen ja rautatieliikenteen selvityksiä, sekä erilliset tutkimukset tuulivoiman potentiaalista alueella ja siviililiikenteen pienlentokoneiden lentokäytävän mahdollisuuksista Pohjois-Suomen ja Venäjän välisessä liikenteessä.   Lisäksi hankkeessa tutkitaan rahtiliikenteen ja henkilöliikenteen monipuolistamisen mahdollisia vaikutuksia Vartius-Lytta rajanylityspaikan tieliikenteessä ja rautatieliikenteessä.

Löydät lisätietoja hankkeesta osoitteesta https://kainuunliitto.fi/en/projects/northern-axis-barents-link-nabl