Tutustumismatka Euroopan kulttuuripääkaupunki Tarttoon – ilmoittaudu mukaan!

KAIPO-hanke järjestää tutustumismatkan vuoden 2024 Euroopan kulttuuripääkaupunki Tarttoon 22.-25.8.2024.  Matkan tavoitteena on tutustua juhlavuoden järjestelyihin ja alueohjelman toteutukseen. Päämääränä on saada uusia ideoita ja ajatuksia Oulu2026-kulttuuripääkaupunkivuoden toteutukseen alueilla.

Mitä Tartossa tapahtuu? – katso Tarton kulttuuripääkaupungin 2024 video

Tarton kansainvälinen koordinaattori Aleks Fadeev kertoo videolla Tarton kulttuuripääkaupunkivuoden tapahtumista.

Kuvaus: Minna Komulainen

Matka toteutetaan linja-autolla 22.-25.8.2024 (to-su) välisenä aikana. Matkapäivistä torstai ja sunnuntai ovat varattu matkustamiselle ja perjantai-lauantai kulttuuripääkaupunkivuoden toteutukseen tutustumiselle. KAIPO-hanke maksaa matkan linja-autokuljetukset ja vastaa ohjelman kokoamisesta. Matkalle osallistuvien itsensä kustannettaviksi jäävät majoitukset ja ruokailut.

Lue alla olevat ohjeet huolella ja ilmoittaudu mukaan tästä (huom. jokainen matkalle osallistuva hoitaa hotellivarauksensa omatoimisesti, niitä ei tehdä hankkeen toimesta). Ilmoittautumiset tulee tehdä 22.7. mennessä!

Aikataulu:

Aikataulu on alustava, ja tarkentuu liikennöitsijän selvittyä. Aikataulua päivitetään tälle sivulle yksityiskohtien tarkentuessa. Linja-autokuljetus torstaina 22.8. Oulusta ja Kajaanista klo 6 alkaen*. Lähtöpaikka vahvistetaan molempien paikkakuntien osalta myöhemmin. Oulusta lähtevät nousevat Helsingissä Kajaanista lähtevän linja-auton kyytiin, joka jatkaa matkaa Tarttoon.

Lautta Helsingistä Tallinnaan: Eckerö Line klo 15:15-17:30.

23.8. Lähtö Tallinnasta Tarttoon klo 8.

Paluu 25.8.: Tartto-Tallinna linja-autolla klo 8.30 alkaen*.

Lautta Tallinnasta Helsinkiin: Eckerö Line klo 12:00-15:00

Oulu ja Kajaani klo 23.

*Linja-autojen lähtöaikaa tarkennetaan liikennöitsijöiden kanssa kuljetuksen toteuttajan selvittyä.

Majoittuminen:

Matkan ensimmäinen yö (22.-23.8.) majoitutaan Tallinnassa Hestia Hotel Seaportissa. Hotelliin on varattu kiintiö, josta jokainen voi varata omatoimisesti huoneen. Kiintiöstä varaaminen tapahtuu sähköpostitse booking@hestiahotels.com, tunnuksella ”Kainuun liitto”. Mikäli haluat varata huoneen kiintiöstä, varaukset voi tehdä ainoastaan sähköpostitse.

Huoneiden hinnat Hestia Hotel Seaport:

• yhden hengen huone (Standard single room) 54 EUR/yö
  • kahden hengen huone (Standard double room)  59 EUR/yö

Huom. Hotellin kiintiöön on varattu 12 kahden hengen huonetta ja 7 yhden hengen huonetta. Hotellissa kuitenkin voi löytyä myös enemmän yhden hengen huoneita.

Seuraavat yöt (23.-25.8.) majoitutaan Tartossa. Tarton hotellit ovat aikalailla täynnä, mutta olemme saaneet kiintiön Barclay hotelliin. Kiintiöstä varaaminen tapahtuu sähköpostitse barclay@barclay.ee, tunnuksella ”22250624”. Lisäksi yksittäisiä huoneita voi olla tarjolla Tarton eri hotelleissa.

Huoneiden hinnat Barclay hotel:

• kahden hengen huone (twin room ) 90 EUR / yö
  • yhden hengen huone  (single room) 78 EUR / yö

Huom. Kiintiössä on Barclayssä 12 kahden hengen huonetta ja 7 yhden hengen huonetta ( kaikki mitä hotellissa oli saatavissa). Tarvittaessa yksittäisiä huoneita voi myös tiedustella muista hotelleista. Koska hotellitilanne on Tartossa haasteellinen, suositellaan tietysti mahdollisuuksien mukaan hyödyntämään kahden hengen huoneita.

Ohjelma:

Tarkempaa ohjelmaa valmistellaan parasta aikaa ja tietoja päivitetään näille sivuille sitä mukaa kun asioita vahvistuu. Joka tapauksessa pääsemme tutustumaan alueohjelmaan ja juhlavuoden järjestelyihin.

22.8. Saapuminen Tallinnaan klo 17.30. Iltaohjelmana tutustuminen The Mystery of Banksy – A Genius Mind -näyttelyyn (avoinna klo 20 asti). Siirtymä hotellilta 3 km.

23.8. Ohjelmaa valmistellaan parasta aikaa.*

24.8. Ohjelmaa valmistellaan parasta aikaa.*

*Matkan tapaamiset ja vierailun päiväkohtaiset ohjelmat julkaistaan tällä sivulla niiden selvittyä.

Lisätietoja matkaan liittyen: Joni Kinnunen, joni.kinnunen@kainuunliitto.fi, puh. 044 797 4254.