Ajantasaiset talven lentoaikataulut Helsinki-Kajaani-reitille osoitteessa flydat.fi

Tanskalainen lehtoyhtiö DAT aloitti toukokuussa 2021 lennot Kajaanin ja Helsingin välillä. Yhtiö on tyytyväinen Traficomilta saamaansa sopimukseen ja matkustajat ovat ottaneet Kajaanin ja Helsingin välisen reitin vastaan erittäin myönteisesti. Tähän mennessä reitille on tehty yli 5 500 varausta ja sillä on lentänyt lähes 4 000 matkustajaa.

”Näemme positiivisen nousutrendin: käyttöasteemme on noussut toukokuun 20 prosentista lähes 60 prosenttiin heinäkuussa”, sanoo DAT:n toimitusjohtaja Jesper Rungholm.

”Kysyntä on kasvanut tasaisesti toukokuun avauslennon jälkeen ja nyt lisäämme viikoittaista kapasiteettiamme ja tiheyttämme lähes 85 prosenttiin. Lennämme nyt 24 lähtöä kahdella päivittäisellä lennolla sunnuntaista perjantaihin”, Rungholm jatkaa.

Tiivis yhteistyö ja käytännön tuki Kainuun alueen viranomaisten ja matkailualan keskeisten sidosryhmien kanssa on johtanut siihen, että DAT kuljettaa Kajaanin ja Helsingin välillä jokaisella lennolla keskimäärin kaksi kertaa enemmän matkustajia verrattuna muihin tuettuihin reitteihin.

Vallitsevan COVID-tilanteen vuoksi Traficom on sopinut jatkavansa nykyistä sopimusta kesäkauden 2022 loppuun. Tämä mahdollistaa sen, että DAT on voinut avata talvikauden 2022 lennot varauksia varten.

Kajaanin ja Helsingin välisiä lentoja voi nyt varata maaliskuun 2022 loppuun asti. Kesäaikataulu, joka kattaa lennot syyskuuhun 2022 asti, julkaistaan DAT:n kotisivulla flydat.fi lokakuun puolivälissä.

Kansainvälisille lennoille saumattomat palvelut

Viimeisten viiden kuukauden aikana kansainväliset matkat Kajaaniin ovat vaikuttaneet kokonaisvarausten määrään. COVID-matkustusrajoitukset kuitenkin edelleen vaikuttavat kansainvälisten matkojen määrään. DAT kuitenkin arvioi, että tulevaisuudessa kolmasosa Helsingin ja Kajaanin välisen reitin matkustajista on kansainvälisiä matkustajia.

Talvikausi on tärkeä monille Kainuun alueen yrityksille, joten uutinen kansainvälisten lentojen saumattomasta jatkumisesta otettu hyvin vastaan. Matkustajat voivat nyt varata lennot Kajaaniin talveksi 2022 kaikista Finnairin kohteista. Välilasku on Helsingissä ja matkatavarat kulkevat kirjattuna Kajaaniin saakka. DAT:n Finnairin kanssa tarjoama ns. Interline-sopimus tekee kansainvälisestä varaamisesta ja matkustamisesta nopeaa ja kätevää.

Euroopan Nuorten Olympiafestivaalin tuki DAT-lentojen ja kansainvälisten yhteyksien jatkuminen on erityisen hyvä uutinen Euroopan Nuorten Olympiafestivaalin järjestäjille, joiden haastavana tehtävänä on löytää matkoja sadoille nuorille ympäri maailmaa. DAT:n operatiivinen tiimi on läheisessä yhteydessä tapahtumien järjestäjiin, koska erityisesti talviurheiluvälineiden ja varusteiden kuljetus on haastava tehtävä.

Nopean Varaajan Tiistai -kampanja menestyy

DAT:n erityinen lippukampanja Nopean Varaajan Tiistai on ollut menestystarina. Normaalien edullisten lentolippujen lisäksi DAT tarjoaa erityisiä kampanjalippuja joka kuukausi kaikilla lennoilla.

”Nopean Varaajan Tiistai” -kampanja tulee myyntiin joka kuukauden ensimmäisenä tiistaina, ja liput myydään vain 39 € per suunta

seuraavan kuukauden lähdöille. Normaalihintaisten yhdensuuntaisten lippujen hinta on 66 eurosta ylöspäin.

Lisätietoja talviaikataulusta ja kampanjoista löytyy osoitteesta flydat.fi.