Barentsin alueen nuorten vuositapahtuma 4.12.2021

Ilmoittaudu digitaaliseen vuositapahtumaan

Lauantaina 4. joulukuuta Barentsin alueellinen nuorisoneuvosto BRYC järjestää jälleen perinteisen vuositapahtumansa, joka on avoin kaikille Barentsin yhteistyöalueen nuorille ilmoittautumisten mukaan. Ennen pandemian aiheuttamaa keskeytystä vuositapahtuma kiersi Barentsin eri jäsenalueilla Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Venäjällä. Vielä tänä vuonna tapahtuma järjestetään digitaalisesti, mikä toisaalta myös helpottaa nuorten tasapuolista osallistumista.

Vuositapahtuman 2021 teemana on ”Alkuperäiskansojen ääni Barentsin yhteistyöalueella”. BRYC haluaa tapahtuman kautta lisätä tietoisuutta alueen alkuperäiskansojen nuorten asioista korostamalla alkuperäiskansojen hankkeita ja organisaatioita, luomalla rajat ylittävää vuoropuhelua ja järjestämällä luovan työpajan aiheesta. Yhdessä tavoitteena on parantaa Barentsin alueen alkuperäiskansojen nuorten elinoloja.

Ilmoittautuminen tilaisuuteen päättyy 1.12.2021, ilmoittautumislinkin löydät alla olevalta tapahtumasivulta.

Siirry tapahtuman sivulle tästä

Mikä on BRYC?

BRYC perustettiin helmikuussa 2004 ajamaan Barentsin alueella asuvien nuorten etuja. Toiminnan missiona on vahvistaa nuorten välistä yhteistyötä ja kannustaa nuoria olemaan aktiivisia omissa yhteiskunnissaan. BRYC:n perusarvoja kaikessa toiminnassa ovat yhdenvertaisuus, yhteistyö, luotettavuus, oikeudenmukaisuus ja rakkaus.

BRYC koostuu yhdestä nuorisoedustajasta kultakin jäsenalueelta ja yhdestä alkuperäiskansojen nuorisoedustajasta. BRYC:n toimintaa ohjaa sen keskuudesta valittu hallitus puheenjohtajineen. Tällä hetkellä BRYC puheenjohtajana toimii Daria Makhotina, jonka tavoitat osoitteesta murmansk@barentsyouth.org. Kainuusta BRYC varsinaisena jäsenenä toimii Jonna Kyllönen, kainuu@barentsyouth.org.

BRYC:n toimintaa tukee Norjan Barents -sihteeristön nimeämä vastuuhenkilö, Elizaveta Vassilieva, elizaveta@barents.no. Kansainvälisessä Barents sihteeristössä Norjan Kirkkoniemessä toimii myös nuorisoasioiden, koulutuksen ja kulttuurin vastuuhenkilö Päivi Kuvaja, johon voit olla yhteydessä osoitteessa paivi@barentscooperation.org

Löydät paljon lisätietoa ja linkit BRYC:n somekanaville sen omalta verkkosivulta – kannattaa käydä tutustumassa!

BRYC:n seuraava vuosikokous  järjestetään heti vuositapahtuman jälkeen sunnuntaina 5. joulukuuta, tuolloin mm. valitaan BRYC:n seuraava hallitus. Lisätietoja vuosikokouksesta BRYC jäseniksi nimetyille henkilöille toimitetaan lähiaikoina.

BRYC verkkosivulle pääset tästä