Ilmari Kiannon syntymästä 150 vuotta 7.5.2024, juhlatoimikunta nimetty

Kainuun liitto on asettanut kirjailija Ilmari Kiannon syntymän 150-vuotisjuhlatoimikunnan. Iki Kiannon syntymästä tulee kuluneeksi 150 vuotta 7.5.2024.

Juhlatoimikunnan kokoonpano:

Puheenjohtajana toimii Pentti Malinen, maakuntajohtaja, Kainuun liitto, sihteerinä Salli Mikkonen, johdon assistentti, Kainuun liitto. Varapuheenjohtajaksi nimettiin Lasse Lyytikäinen, Elias Lönnrot -seuran puheenjohtaja ja toimikunnan muut jäsenet ovat:

Raija-Liisa Kianto, Turjanlinna Oy:n toimitusjohtaja
Ilkka Kianto, everstiluutnantti evp., Turjanlinna Oy:n hallituksen puheenjohtaja
Erno Heikkinen, Suomussalmen kunnanjohtaja
Joni Kinnunen, Suomussalmen kulttuurituottaja
Liisa Vähäsarja, director musices, diplomipianisti
Helena Hyöty, filosofian tohtori
Hannu Kahakorpi, emeritusprofessori, elokuvaohjaaja
Marko Karvonen, projektipäällikkö, KAO
Erpo Heikkilä, toimitusjohtaja

Juhlatoimikunnan tavoitteena on toteuttaa vuosina 2020 – 2024 ohjelmistoa ja hankkeita, joilla kunnioitetaan Kiannon merkittävää elämäntyötä suurena kirjailijana ja kulttuurivaikuttajana. Kirjailija Ilmari Iki Kiannon elämään ja kirjailijatoimintaan liittyvät tapahtumat huipentuvat 150-vuotisjuhlintaan Suomussalmella vuonna 2024.

Tiedustelut:

Salli Mikkonen, toimikunnan sihteeri, sähköposti: salli.mikkonen@kainuu.fi, puh. 044 7100 872 (loma 29.6.-2.8.).