Aluekehitysasiantuntija

Kainuun näkyvyyttä parannetaan ja vetovoimatekijöitä kirkastetaan viestinnällä ja aluemarkkinoinnilla.
Kainuun aluemarkkinoinnin tavoitteena on vahvistaa Kainuun vetovoimatekijöihin perustuvaa kansainvälisesti tunnettua ja modernia brändiä maakunnallisella brändistrategialla ja aluemarkkinoinnin malleilla.
Kainuun aluemarkkinoinnilla vahvistetaan Kainuun tunnettuutta, näkyvyyttä ja vetovoimaa eri kohderyhmien näkökulmasta.
Aluemarkkinoinnissa tuodaan esiin Kainuun mahdollisuuksia paikkariippumattoman työn alueena. Kainuu pyrkii olemaan etulinjassa tekemässä Kainuusta paikkariippumattoman ja monipaikkaisen työntekijän unelmamaakuntaa sekä huomioida eri kohderyhmien tarpeet asuinpaikkaa valitessa. Kainuun liitto ja Kajaanin kaupunki toteuttivat myös vuonna 2021 kuntakokeilun, jonka tavoitteena on tuoda nuorten naisten näkökulmaa entistä vahvemmin osaksi kuntien elinvoimapolitiikkaa.
Lisätietoa Naisnäkökulmaa elinvoimapolitiikkaan -pilotista voit lukea tästä tiedotteesta.
Lue Naisnäkökulmaa-kokeilun raportti
Kainuussa on laadittu maakunnallinen markkinointistrategia, brändikäsikirja ja markkinoinnin materiaalipankki. Toimenpiteitä ovat monikanavaiset kampanjat, messuosallistumiset mm. Matkamessut sekä materiaalintuotanto kuntien, maakunnan sekä muiden toimijoiden tarpeisiin.
Kainuun tarjonta (työ, vapaa-aika, opiskelu, harrastukset) on koottu Kainuu.fi-nettisivuille, josta se on kaikkien saatavissa sekä hyödynnettävissä.
Kainuu-tietoa löydät Kainuu.fi-sivuilta ja alla olevasta suomenkielisestä esitteestä.
Hyödynnä kansainväliseen yhteistyöhön ja kv. osaajamarkkinointiin myös englanninkielistä Kainuun toimiala- ja työnantajaesitettä. Voit ladata sen alta.
Kainuuseen voit tutusta mm. Kainuu.fi-sivuilta.
Kainuu.fi – tietoa palveluista
Kansainväliset matkailusivut ja vinkit suomeksi ja englanniksi.
Arctic Lakeland – kansainväliset matkailusivut
Sivu päivitetty: 19.05.2025