BRIDGES -projektin loppuseminaari 10.12.2020

Interreg Europe -rahoitteisessa BRIDGES -hankkeessa on keskitytty biotalouden kehittämiseen tutkimuksen ja yritysten yhteistyötä ja mukana olevien alueiden älykkään erikoistumisen strategioiden vaikuttavuutta vahvistamalla. Kainuussa projekti on keskittynyt metsäbiotalouden kehittämiseen.

Projektin pääteemoina ovat olleet:

• tutkimuksen/ tiedontuotannon sekä taloudellisen toiminnan välisen kuilun  umpeen kurominen partnerialueilla sekä RIS3 tehokkaampi soveltaminen alueilla,
  • sellaisten alueiden välisten yhteistyömallien  ja ratkaisujen löytäminen, jotka puuttuvat tällaisiin ristiriitaisuuksiin ja innovaatioinfrastruktuurien roolin määritteleminen tässä prosessissa.

BRIDGES-projektin toteutusaika alkoi 1.4.2016 ja on päättymässä 31.3.2021. Nyt on aika summata tehtyä työtä ja järjestää hankkeen kansainvälinen päätöstilaisuus.

Milloin? Torstaina 10.12.2020 klo 10.00 – 14.00 CET (klo 11:00-15:00 Suomen aikaa).

Missä? Microsoft Teamsin välityksellä (linkki toimitetaan ilmoittautuneille)

Ilmoittaudu verkossa! https://webropol.com/ep/BRIDGES

Ohjelma sisältää muun muassa kumppanialueiden (Kainuu FI, Lubelskie PL, Helsinki-Uusimaa FI, Western Macedonia GR, Western Slovenia SI, Western Transdanubia HU) ja liitännäispartnerialueiden puheenvuorot, mutta myös Interreg Europe -sihteeristön puheenvuoron. Tilaisuuden lopuksi keskustellaan projektin jälkeensä jättämästä perinnöstä.

Tapahtuman tarkoituksena on yhteisen keskustelun kautta perustella vastaukset seuraaviin kysymyksiin:

• Vastasiko BRIDGES-projekti sen tärkeimpiin haasteisiin/ saavuttiko se mitä pitikin?
  • Mitkä ovat olleet BRIDGES-projektin parhaat onnistumiset ja positiiviset kokemukset, mitkä puolestaan haastavia kohtia?
  • Mikä on kokemuksemme sidosryhmien ja hallintoviranomaisten/ välittävien elinten osallistumisesta/ osallistamisesta?
  • Jäikö jotakin tekemättä? Mitä olisimme voineet tehdä toisin?

Toivotamme lämpimästi kaikki sidosryhmämme ja muut projektin teemasta kiinnostuneet ryhmät osallistumaan loppuseminaariin!