BRIDGES voitti palkinnon parhaana hankkeena Interreg Europe -ohjelman tutkimuksen ja innovaatioiden kategoriassa

Kainuun Etu Oy on koordinoinut ja Kainuun liitto koordinoi parhaillaan BRIDGES-hanketta, joka valittiin kuluvan ohjelmakauden parhaaksi Interreg Europe ohjelman tutkimus- ja innovaatio -teeman hankkeeksi. Hanke alkoi 10.2.2016 ja se päättyy 31.3.2021.

Interreg Europe -ohjelma ilmoitti 1.10.2020, että BRIDGES oli valittu 30 parhaan Interreg Europe -hankkeen joukkoon (katso julkaisu: When Europe cooperates, regions benefit https://www.interregeurope.eu/news-and-events/news/10468/30-stories-about-policy-changes). Vieläkin parempia uutisia saatiin 10.12.2020, kun hanke valittiin tutkimus- ja innovaatioteeman voittajaksi!

Hankkeen virallinen, englanninkielinen nimi on ”Bridging competence infrastructure gaps and speeding up growth and jobs delivery in regions”, mikä kuvaa hankkeen toiminnan tavoitteita osuvasti. Lisätietoa hankkeesta löydät sen verkkosivulta osoitteessa https://www.interregeurope.eu/bridges ja se löytyy Interreg Europe -ohjelman tietokannasta projektikoodilla PGI00040.

BRIDGES-projektihakemuksen lähetti Interreg Europe -ohjelmaan Kainuun Etu Oy, joka on toiminut viime aikoihin saakka projektin pääpartnerina. Nyt hankkeesta on organisaatiomuutosten vuoksi ottanut vetovastuun Kainuun liitto.
Kainuussa BRIDGES-projektin toimintasuunnitelmaan kuului etsiä uusia käyttöjä ligniinille metsäteollisuuden sivuvirtatuotteena, tukea Kainuun tutkimuspohjan kaupallistamista kansainvälisten pilottihankkeiden kautta ja edesauttaa teollisuuden modernisoimista BERRY+ S3 -kumppanuuksien kautta ja alueiden välisen tutkimuksen ja yrityselämän välisiä investointeja.