EU-rahoitusinfotilaisuus kuntatoimijoille 3.4. klo 14

Kuntien edustajia kutsutaan mukaan Teams-tilaisuuteen, jossa kerrotaan CERV-rahoitusohjelman sekä muiden EU-rahoitushakujen tarjoamista mahdollisuuksista erityisesti kunnille, kaupungeille ja vastaaville toimijoille. Tilaisuuden järjestävät Suomen CERV-yhteyspiste ja Opetushallitus. Ilmoittaudu mukaan!

Tule kuulemaan EU-ohjelmien rahoitusmahdollisuuksista ma 3.4. 2023 klo 14–16. Tilaisuuden kohderyhmiä ovat muun muassa kunnat, kaupungit, alueelliset toimijat, paikallisviranomaiset, kansalaisjärjestöt ja oppilaitokset.

Tapahtuma järjestetään Teams-alustalla ja se on avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille. Ilmoittautuminen 3.4.  klo 12 mennessä. Linkki tapahtumaan lähetetään tilaisuutta edeltävänä päivänä.

Tilaisuudessa pääset kuulemaan mm. CERV-rahoitusohjelmasta (Kansalaiset, tasa-arvo, perusoikeudet ja arvot), joka sisältää toistakymmentä erilaista rahoitushakua, esimerkiksi Ystävyyskunnat, Kuntien verkostot, Kansalaisten osallistuminen ja Eurooppalainen muistiperintö –haut. Vuosina 2021-22 suomalaisten hakemusten läpimeno-osuus koko ohjelmassa oli keskimäärin 44 %, ja parhaimmillaan läpimeno-osuus yksittäisessä haussa on ollut jopa 75 %. Rahoitusohjelman budjetti kaudelle 2021-27 on huikeat 1,56 miljardia euroa, joten toivoisimme myös suomalaisten toimijoiden löytävän laajemmin tämän uuden ohjelman.

CERV-rahoitusohjelman lisäksi tilaisuudessa esitellään perinteikkäät Erasmus+, Luova Eurooppa ja Euroopan solidaarisuusjoukot –ohjelmat sekä kerrotaan kokemuksia aiemmasta Kansalaisten Eurooppa –ohjelmasta, joiden haut ovat siirtyneet CERV-ohjelman alle.

Tilaisuuden lopuksi osallistujilla on mahdollisuus esittää kysymyksiä ja verkostoitua, sekä tilata ohjelmien uutiskirjeet, joissa tiedotetaan avautuvista hauista ja tulevista koulutustapahtumista.

Liitteestä löydät tilaisuuden ohjelman, joka sisältää ilmoittautumislinkin. Voit jakaa kutsua eteenpäin sopivaksi katsomillesi tahoille.

Tilaisuuden ohjelma – Rahoitusmahdollisuuksia kuntatoimijoille

Lisätietoja: