Uutiskirjeen kuva tammikuu 2021

Interreg Aurora -rahoitusohjelman webinaari 11.2.2021

Euroopan unionin rahoituskehyksestä sovitaan aina seitsemäksi vuodeksi kerrallaan, eli rahoituskausittain. Samalla neuvotellaan uusiksi myös EU:n rahoitusohjelmien asiat.

Rahoituskausi 2014–2020 on juuri päättymässä, ja rahoituskauden 2021–2027 valmistelu on täydessä vauhdissa. Vanhojen ohjelmien varat alkavat suurelta osin olla syöty tai ainakin sidottu, ja riippuen ohjelmasta uusien hakukierrosten käynnistymistä voidaan joutua vielä odottelemaan.

Myös rahoitusohjelmissa voi ohjelmakausien vaihteessa tapahtua muutoksia. Interreg Aurora on kokonaan uusi rahoitusohjelma, jota valmistellaan Interreg Pohjoinen ja Interreg Botnia-Atlantica -ohjelmien seuraajaksi rahoituskaudelle 2021-2027. Nuo kaksi aikaisempaa ohjelmaa ja ohjelma-aluetta yhdistetään tulevalla rahoituskaudella Interreg Auroraksi. Ohjelma kattaa Suomen, Ruotsin ja Norjan pohjoisimmat osat, ulottuen Suomessa eteläisimmillään Etelä-Pohjanmaalle.

Parhaillaan on käynnissä ilmoittautuminen Interreg Aurora -ohjelman webinaariin, jossa pääsee kuulemaan lisää  tästä EU: n rajat ylittävän ”yhteistyöperheen” uudesta jäsenestä ja jakamaan ajatuksia siitä, miten jatkossa voitaisiin tehdä yhteistyötä alueidemme vahvistamiseksi.

Ilmoittaudu 5.2.2021 mennessä sähköisen linkin kautta.

Tilaisuuden virallisen, englanninkielisen kutsun löydät (pdf) alta.
Interreg Aurora launching webinar 11.2.2021

Lisätietoja Interreg Aurora valmistelevan tiimin puolesta antaa:

Maiju Jolma-Taylor
Interreg-asiantuntija, Lapin liitto