Johdanto vihreään siirtymään ja mitä mahdollisuuksia tai haasteita vihreä siirtymä tuo Kainuuseen

Katso tilaisuuden tallenne!

Oulun yliopiston Mittaustekniikan yksikön tutkimuspäällikkö FT Jarkko Räty avasi luennossaan 8.11.2023 Euroopan Green Dealin eli Euroopan vihreän sopimuksen taustaa ja sen tavoitteita sekä sitä, miten Euroopan tasolla sopimusta toteutetaan. Hän kertoi myös, mitkä ovat Suomen vahvuudet sopimuksen asettamiin haasteisiin ja miten edistämme paljon puhuttua digivihreää siirtymää.

Tilaisuudessa myös pohdittiin, mitkä olisivat vaikuttavimmat vihreän siirtymän toimet Kainuussa ja miten voisimme samalla lisätä eri alojen toimijoiden osaamista ja kasvattaa alueen elinvoimaa. Tämän lisäksi Kainuun liiton EU-rahoitustoiminnasta vastaava henkilöstö kertoi haettavina olevista EU-rahoitustuista vihreän siirtymän toimien toteuttamiseen.

Katso tilaisuuden tallenne YouTubessa!

Tilaisuuden järjesti Kainuun liiton rahoittama Kainuun vihreän ja oikeudenmukaisen siirtymän aktivointihanke.

Tilaisuudessa pidetyt PPT-esitykset:

EAKR-hankehakuinfoa 8.11.2023