Kainuu.fi etusivun kuva

Kainuu.fi -sivusto uudistuu – sivuston toiminnallisuutta ja sisältöä kehitetään pitkällä aikajänteellä

Kainuun liitto on jo vuosia ylläpitänyt kainuu.fi portaalia, jonka tarkoituksena on tarjota kainuulaisille ja vierailijoille kattavasti tietoa Kainuusta ja maakunnan palvelutarjonnasta. Viime vuonna sivustoa uudistettiin niin toiminnallisuuden kuin brändinkin osalta. Tämä oli osa uuden Kainuu – vapauden valtakunta -brändin käyttöönottoa, jonka tavoitteena on ollut vahvistaa maakunnan omaa identiteettiä ja lisätä maakunnallista yhteisöllisyyttä nostamalla esille maakunnan vahvuudet ja elämisen vapaus, jota Kainuu tarjoaa.  Brändiuudistuksen jälkeen sivuston tarjonta kasvoi entisestään ja sisältää nykyään mm. tontit eri kunnista sekä maakunnan harrastustarjonnan ja vaikuttamismahdollisuudet. Sivusto sisältää myös runsaasti tarinoita Kainuusta.

Tänä keväänä sivuston toiminnallisuutta ja käyttäjäystävällisyyttä on kehitetty entisestään, kun Kainuun liitto toteutti yhteistyössä Digi- ja mainostoimisto Höyryn kanssa sivustouudistuksen. Se jakaantui kahteen osioon, seurantaan ja uudistusten toteuttamiseen. Seurantavaihe toteutettiin mm. anonyymiä käyttäjäseurantaa ja lämpökarttoja (mitkä sivuston osat saavat eniten huomiota) hyväksi käyttäen. Näin saatiin mahdollisimman tarkka kuva käyttäjien selaustottumuksista sivustolla, ja tätä dataa hyödyntämällä Höyry kykeni toteuttamaan tarvittavat tekniset uudistukset.

Nykyinen kainuu.fi-portaali on siis entistä parempi kokemus. Sisältö on helposti löydettävissä eikä visuaalisuudesta ole tarvinnut karsia. Sisältöteemat on jäsennelty uudelleen, värimaailmaa on paranneltu ja selaaminen on nyt suoraviivaisempaa.

Kannattaa siis käydä tutustumassa uusittuun kainuu.fi-portaaliin! Se on maakuntamme oma eteinen! Seuraavassa vaiheessa kiinnitetään enemmän huomiota sivuston sisällöntuotantoon eri kielillä ja eri sisällöntuottajilta. Näin takaamme sivuston toimivuuden ja kattavuuden myös jatkossa.

Kannattaa myös käydä tutustumassa Itä- ja Pohjois-Suomen yhteisiin sivuihin osoitteessa suurinosasuomea.fi.

Merkitty avainsanoilla: