Kainuu kiinnostaa keski-eurooppalaisia matkanjärjestäjiä

Kainuu kiinnostaa keski-eurooppalaisia matkanjärjestäjiä – Kainuun matkailualueet järjestävät kansainvälisen virtuaalisen myyntitilaisuuden 23.2.

Kainuun liitto järjestää Kainuun matkailualueiden kanssa ensimmäisen yhteisen kansainvälisen virtuaalisen ”Arctic Lakeland Culture & Nature” -myyntiworkshopin 23.2.2022. ”Päivän mittainen myyntitilaisuus on suunnattu Keski-Euroopan matkanjärjestäjille, mutta tilaisuus on herättänyt kiinnostusta laajemminkin”, kertoo Minna Komulainen Kainuun liitosta. Yhteydenottoja on nyt tullut matkanjärjestäjiltä Alankomaista, Saksasta, Sveitsistä, Luxemburgista, Ranskasta, Espanjasta ja Italiasta. ”Matkanjärjestäjät kohtaavat kainuulaiset myyjät virtuaalisella Tavata-alustalla, missä myyntineuvottelut käydään”, sanoo tilaisuutta fasilitoiva Kari Halonen kansainvälisestä matkailua edistävästä Toolbox-yrityksestä.

Tilaisuudessa esitellään Kainuun matkailualueiden tarjontaa mm. Vuokatista, Paljakasta, Wild Taigalta, Suomussalmelta, Ukkohallasta sekä Oulujärven alueelta. ”Matkamessujen peruuntumisen jälkeen halusimme löytää uudenlaisia myynti- ja markkinointikanavia. Kainuun liitolla oli onnistuneita kokemuksia aiemmista virtuaalitilaisuuksista kuten Töihin Kainuuseen-messuista, Tokion metsäpaviljongista sekä Kalevala digimatkasta japanilaisille”, sanoo Minna Komulainen.

Kainuussa kiinnostavat etenkin puhtaus, väljyys ja turvallisuus ja monipuoliset aktiviteetit. Nyt myydään Kainuun kesää ja tulevaa talvikautta. Kainuuta tarjotaan matkakohteena aktiivista lomailua harrastaville lapsiperheille, urheilutapahtumista, karhujen   tarkkailusta, maastopyöräilystä sekä luonnossa liikkumisesta kiinnostuneille  matkailijoille. Kainuun kulttuurikohteita on myös esittelyssä mukana, mm. Kalevala-matka ja kirjallisuuskohteita on esillä kulttuurinnälkäisille.

Lisätietoja: aluekehitysasiantuntija Minna Komulainen, Kainuun liitto, minna.komulainen@kainuunliitto.fi, puh. 044 410 0726