Kainuu tuo Helsingin Matkamessuille arktisen järvialueen yllättäjät

Autiot hiekkarannat, täydellinen talvi, kaupunki kävelyetäisyydellä ja helppo loma lapsiperheille

Kainuu näkyy Helsingin Matkamessuilla yhdeksän eri toimijan yhteisosastolla brändillä Arctic Lakeland Kainuu. Kainuussa korostuvat arktisen järvialueen monipuolisuus ja alueen matkailun mahdollisuudet erilaisille kohderyhmille: pariskunnille, lapsiperheille, kaupunkilomaa ja kulttuurielämyksiä kaipaaville sekä niin aktiivista talvilomaa kuin kesän autioita hiekkarantoja etsiville matkailijoille.

Messuilla ovat mukana mm. Visit Kajaani-Oulujärvi, Paljakka, Ukkohalla, Wild Taiga Kuhmo-Suomussalmi, Visit Kuhmo, Visit Suomussalmi ja Hossa, Vuokatti sekä Kajaanin ammattikorkeakoulu ja Kainuun liitto.

Kainuu on totuttu näkemään luonnon lumisena valtakuntana. Tarjolla on yllättäviä reittejä maisemaan tänäkin vuonna, mutta lisäksi messuilla esitellään elämyksiä, joita turistit eivät perinteisesti Kainuusta etsi.

”Kainuun monipuolisuus ja mittakaava ovat poikkeuksellisia. Kaupunkilomalla kulttuurielämykset ovat kävelyetäisyydellä, lapsiperheet voivat nauttia lähellä olevista rinteistä, laduista ja kylpylöistä, talvella on aito talvi ja kesällä voi löytää kätkettyjä helmiä, kuten Ärjän tai Hiukan pitkät hiekat ”, kertoo messuja koordinoivan Kainuun liiton matkailu- ja kulttuurivastaava Minna Komulainen.

Arctic Lakeland Kainuu esittelee messuilla mm. palkitun Kajaanin kaupunginteatterin ohjelmistoa, Runoviikkojen ja Kuhmon Kamarimusiikin tulevan kesän uutuudet ja jakaa vinkkejä eräelämyksiin.

Osastolta saa myös lisää tietoa mm. luontomatkailun helmiin kuuluvasta, Suomussalmella sijaitsevasta Hossan kansallispuistosta ja Oulujärvestä kohoavasta Ärjänsaaresta, joka tarjoaa ihmettelyn aiheita jääkauden jälkien ja hiekkarantojen jatkuessa silmänkantamattomiin.

Tervetuloa jutun tekoon! Lavaohjelmamme ja ajankohdat seuraavalla sivulla. Kainuun löydät messuilta osastolta 6h48 https://matka.messukeskus.com/yritys/45584/arctic-lakeland-kainuu/#programmeDay=36000

Kainuun lavaohjelma Matkamessuilla joka päivä klo 13.30-13.55

To 18.1. Ammattilaisille Top Reasons to Visit Arctic Lakeland / Kainuun matkailun uutuudet! World stage

Looking for the real Winter Wonderland? Arctic Lakeland is an adventure paradise for nature and culture loving people, a top destination for outdoor enthusiasts and a favorite centre for winter activities with a snow guarantee. Find out the top reasons to visit Kainuu and get the best ideas for an unforgettable vacation!

Pe 19.1. Kainuun talvi – Parhaat vinkit unohtumattomaan lomaan Kainuussa! Adventure stage

Hiihtovaellus erämaassa? Lumikenkäretki kuutamossa? Vai sittenkin ilta yhdessä Suomen arvostetuimmista teatterista? Talvinen Kainuu vie Hossan kansallispuistoon, villieläinten maailmaan, Vaiettujen arktisten sotien jäljille ja aktiviteetteihin uudistuneissa hiihtokeskuksissa sekä näyttämötaiteen keskelle! Parhaat matkavinkit lumivarman Kainuun elämykselliseen talveen sisällä ja ulkona!

La 20.1. Kainuun kulttuurikesä, Nordic stage

Kirjailijoiden, runoilijoiden ja klassisen musiikin Kainuu houkuttelee monipuolisella kulttuuri- ja taidetarjonnallaan! Kansainvälisesti arvostetun Kuhmon Kamarimusiikin sekä sanataidetapahtuma Kajaanin Runoviikon kesän uudet nimet ja teemat esittelyssä. Suomussalmi juhlistaa kirjailija Ilmari Kiannon 150 juhlavuotta. Pysähdy ja vaikutu Raatteentiellä.

Su 21.1. Lapsiperhepäivä Mitä Kainuu tarjoaa lapsiperhelomailijoille – Nordic stage

Lapsiperheen unelmaloma toteutuu Kainuussa. Perheet viihtyvät monipuolisten, lähellä olevien palveluiden ja elämysten äärellä jokaisena vuodenaikana! Parhaat menovinkit lasten kanssa matkustaville Soivasta Metsästä villieläinsafareille, Kylpylä Kiannon Kuohujen lämmöstä leikkipuistojen kautta Julman Ölkyn riippusillalle. Hepokönkään Höppänä -tonttu esiintyy.

Katso lisää https://matka.messukeskus.com/ohjelma/#programmeDay=36000

Lisätietoja:

Minna Komulainen, Kainuun liitto, aluekehitysasiantuntija, puh. 044 410 0726, minna.komulainen@kainuunliitto.fi, www.kainuunliitto.fi