Kainuun liiton logo

Kainuun maakuntahallituksen päätöksiä 24.1.2022

Kainuun maakuntahallituksen kokous pidettiin tänään etäkokouksena.

Kokouksen esityslista löytyy alla olevasta linkistä:

Ohessa maakuntahallituksen kokouksen 24.01.2022 päätöksiä:

* Kainuun edunajaminen: Käydyn keskustelun jälkeen merkittiin tiedoksi.

* Talousarvion täytäntöönpano-ohje 2022: Hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

* Edustajien nimeäminen Itä-Suomen neuvottelukuntaan: Maakuntahallitus päätti siirtää asian käsiteltäväksi seuraavaan kokoukseen.

* Kainuun liikenneasioiden tilannekatsaus: Käydyn keskustelun jälkeen merkittiin tiedoksi.

* Eron myöntäminen Pasi Loukasmäelle maakunnan yhteistyöryhmän (MYR) varajäsenyydestä: Hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

* Varajäsenen nimeäminen maakunnan yhteistyöryhmään (MYR) Pasi Loukasmäen tilalle: Hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

* Northern Axis – Barents Link (NABL) -hankkeen esittely: Merkittiin tiedoksi.

* Otanmäki Mine Oy:n tilannekatsaus: Käydyn keskustelun jälkeen merkittiin tiedoksi.

* Kainuu-sopimuksen valmistelun käynnistyminen: Käydyn keskustelun jälkeen hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

* Kainuun ja valtioneuvoston aluekehittämisen keskustelut: Käydyn keskustelun jälkeen merkittiin tiedoksi.

* Pöytäkirjat ja viranhaltijapäätökset: Hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

* Kainuun liiton lausunnot ajalla 08.12.2021-17.01.2022: Merkittiin tiedoksi.

* Tiedoksi merkittävät asiat: Merkittiin tiedoksi.

* Maakuntajohtajan ajankohtaiskatsaus: Merkittiin tiedoksi.

* Perehdyttäminen: Alueellinen varautuminen ja Kainuun valmiusfoorumi: Käydyn keskustelun jälkeen merkittiin tiedoksi.

Lisäksi lisälistalta käsiteltiin ei-julkisena asiana KaiCell Fibers Oy:n osakassopimuksen muutokset.