Kainuun Taidekasvatusseminaari 25.10. Kaukametsässä

Tervetuloa Kainuun Taidekasvatusseminaariin keskiviikkona 25.10. klo 9–15.30 Kajaanin Kaukametsään!

Kainuun liitto ja Kainuun lasten- ja nuortenkulttuurikeskus Kulttura kutsuvat taidekasvatusseminaariin lasten ja nuorten parissa työskenteleviä. Erityisesti kuntien kulttuuri- ja nuorisotoimissa, musiikki- ja muissa taidelaitoksissa, sekä kouluissa työskentelevät ovat tervetulleita.

Päivän keskiössä ovat kulttuurikasvatussuunnitelmat, joiden toteutustavoista kuulemme esimerkkejä Kainuusta ja muualta Suomesta. Seminaarin toiminnallisissa osuuksissa pääsemme tutustumaan kulttuurikasvatussuunnitelmien sisältöihin käytännössä. Seminaaripäivä haastaa tutustumaan, inspiroitumaan ja hankkimaan työkaluja oman kunnan kulttuurikasvatussuunnitelmien toteutukseen ja kehittämiseen.

Kainuun liiton Kulttuuri-Kainuu -hanke ja Kainuun lasten- ja nuortenkulttuurikeskus Kulttura järjestävät tilaisuuden yhteistyössä.

Seminaariin voi ilmoittautua mukaan sähköisesti 13.10. mennessä: https://link.webropolsurveys.com/EP/413A78CDE413D476

Seminaarin ohjelma:
8.45–9.15 Aamukahvit ja musiikkia
9.15–9.30 Tervetuloa-puheenvuoro
9.30–10 Kiertävä taidenäyttely
10–11.30 Kulttuuri ja taide hyvinvoinnin edistäjinä – kulttuurikasvatussuunnitelmat ja alueelliset yhteistyömallit – puhujavieraana Henna Leisiö
11.30–12.30 Lounas
12.30–14.00 Kainuun kulttuurikasvatussuunnitelmat esittelyssä
14–14.20 Kahvit
14.20–15 Toiminnalliset työpajat kulttuurikasvatussuunnitelmien sisältöjen tekijöiltä
15–15.30 Yhteenvetoa ja päivän päätös