Kanteletaiteilija Ida Elina

Kanervan päivää juhlitaan Puolangalla 13.8.2023

Kainuun maakuntajuhlaa vietetään perinteisesti Kainuun maakuntakukan Kanervan päivän aikoihin elokuussa. Juhla kiertää kaikissa Kainuun kunnissa.

Tämän vuoden maakuntajuhla järjestetään Puolangan liikuntahallilla sunnuntaina 13.8.2023. Juhlan ohjelmassa on mm. Pro Kainuu -palkintojen jako sekä puolankalaisiakin sukujuuria omaavan muusikon, Ida Elinan konsertti. Juhlapuhujaksi saapuu vastikään Kainuun prikaatin komentajan tehtävässään aloittanut prikaatikenraali Ari Laaksonen.

Maakuntajuhlaan järjestetään kaikista Kainuun kunnista bussikuljetukset. Lipun ilmaiseen kuljetukseen voi noutaa kuntien ja Otanmäen kirjastoista ja Kajaani Infosta. Bussien aikataulut reitteineen sekä tarkempi juhlan ohjelma tulevat Kainuun liiton verkkosivuille kesäkuun loppuun mennessä.

Varsinainen juhla alkaa klo 13, kahvitarjoilu koulun ruokalassa on klo 12.00 alkaen. Juhla on perinteisesti kaikille avoin ja ilmainen.

Lisätietoa juhlasta: http://www.kainuunliitto.fi/maakuntajuhla

Tervetuloa juhlimaan Kainuuta!