Kasvupolku kutsuu taas kainuulaisia yrittäjiä!

Kasvupolku on yritysten kasvun sparraaja, jonka visiona on auttaa jokaista suomalaista kasvuhaluista yritystä tavoittamaan hullunrohkeatkin unelmansa. Tähän ilmaiseen toimintaan valitaan osallistujat erillisten hakukierrosten kautta. Kainuun ja Pohjois-Pohjanmaan kasvupolun hakuaika on nyt auki – lue lisää ja hae mukaan!

Kasvupolun tavoitteena on auttaa mahdollisimman monia kasvuyrityksiä kehittämään liiketoimintaansa. Kainuun liitto on yksi Kasvu Openin Kasvupolku-ohjelman kumppaneista. Haluamme kutsua kainuulaisyrityksiä hakemaan mukaan sparraukseen. Sparraukseen voivat hakea mukaan kaikki yritykset, joilla on y-tunnus ja vahva tahto kehittää liiketoimintaa.

Maksuttomasta Kasvupolku-sparrauksessa jokainen mukaan valittu yritys:

• saa luottamuksellista, henkilökohtaista sparrausta liiketoimintaan,
  • tapaa yrityskohtaisesti valitut 6–9 eri alojen asiantuntijaa eli sparraajaa,
  • pääsee vertaisoppimaan muiden osallistujien kanssa eri teemoista ja
  • voi halutessaan kisata Vuoden kasvuyritys -tittelistä.

Osallistuminen:

• vaatii Y-tunnuksen, halua kehittää liiketoimintaa ja hakemuksen (Kasvuyritysanalyysi) täyttämisen,
  • edellyttää työskentelyä digitaalisesti sekä livetapahtumissa,
  • ei maksa muuta kuin aikaa: maksimissaan 5 työpäivää aikavälillä helmikuu-syyskuu 2024,
  • tarjoaa eväät liiketoiminnan kehittämiseen, mutta omalla aktiivisudella on merkittävä rooli saatuihin hyötyihin.

Miten Kasvupolulle pääsee mukaan?

Voit hakea mukaan täyttämällä yhteystiedot kasvupolun sivustolta löytyvälle lomakkeelle. Saat paluupostilla ohjeet hakemuksen eli Kasvuyritysanalyysin täyttämiseen. Täytä kasvusuunnitelmasi analyysille 19.3.2024 mennessä, niin sinulla on mahdollisuus päästä mukaan sparraukseen.

Hakulomakkeelle pääset suoraan tästä!

Mikäli tarvitset vielä hakupäätöksen tekemiseksi lisätietoa, löydät sitä kansalliselta Kasvu Open -sivustolta, mistä voit lukea lisää paitsi itse prosessista ja käytössä olevista sparraajista, myös kasvupolulle osallistuneiden yritysten kokemuksista. Myös Kainuun ja Pohjois-Pohjanmaan kasvupolusta löytyy sivustolta paljon tietoa.

Kasvu Open lyhyesti

Kasvu Open on valtakunnallinen konsepti, joka jakautuu useisiin alueellisiin kokonaisuuksiin. Ohjelman tarkoituksena on synnyttää uusia ideoita ja kontakteja yritysten kasvun ja kehittymisen moottoriksi. Sparraus tuo ulkopuolista näkökulmaa siihen, miten bisneksen voi viedä seuraavalle tasolle. Sparrausten teemat vaihtelevat myynnistä johtamiseen ja digitaaliseen kehitykseen – aina yrityksen tarpeen mukaan.

Kasvupolkuja järjestetään vuodessa 15-20 kappaletta eri alueille ja teemoille erillisten hakukierrosten kautta. Yhdelle Kasvupolulle valitaan noin 15 yritystä. Yhteensä kaikille Kasvupoluille osallistuu noin 200-300 yritystä,
joten muodostuva verkosto on suuri.

Kainuun liitto on kumppanina Kainuun ja Pohjois-Pohjanmaan yhteisessä kasvupolku-ohjelmassa.