Tervetuloa seuraamaan Komissaari Urpilaisen virtuaalivierailua Kainuussa 7.2.2022

EU:n kansainvälisistä kumppanuuksista vastaava komissaari Jutta Urpilainen vierailee virtuaalisesti Kainuussa 7.2.2022. Tapahtuma on osa komissaarin valtakunnallista virtuaalikiertuetta, jonka aikana hän vierailee kaikissa Suomen maakunnissa. Päivän aikana järjestetään kaksi erillistä tilaisuutta, joista toinen on tarkoitettu nuorille.

Tilaisuuden järjestää Euroopan komission Suomen-edustusto yhteistyössä Kainuun liiton ja Europe Direct Kainuu -tiedotuspisteen kanssa.
Komissaari Urpilainen on virtuaalivierailunsa yhteydessä myös paikallismedian tavattavissa .

Kainuulaisten toimijoiden tilaisuus klo 10:00-11:00

Päivä alkaa tilaisuudella, jossa komissaari Urpilainen keskustelee Kainuun alueen toimijoiden kanssa kyselytunnilla ajankohtaisista EU-asioista ja Kainuutakin koskevista kysymyksistä.

Kysymyksiä tilaisuudessa esittävät:

• Maakuntajohtaja Pentti Malinen, Kainuun liitto
  • Valmistelujohtaja Timo Korhonen, Kainuun VATE
  • Toimitusjohtaja Anu Tervonen, Kainuun Yrittäjät
  • Rehtori Matti Sarén, Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Aluekehitysjohtaja Jouni Ponnikas, Kainuun liitto

Kyselytuntia voi seurata osoitteessa: www.livekatsomo.fi/kajaanikyselytunti

Nuorison kyselytilaisuus klo 11:05-11:50

Lisäksi komissaari Urpilainen tapaa virtuaalisesti kainuulaisia nuoria vaikuttajia. Mukana ovat Jonna Kyllönen ja Juuso Korhonen maakunnallisesta nuorisovaltuustosta, Tia-Maria Tikkanen, Hilda Tolonen ja Petri Pesonen.

Nuorten kysymyksiä komissaarille voi seurata osoitteessa: www.livekatsomo.fi/kajaaninuoret

Lisätietoja:

Nina Hotti