Kainuun liiton logo

Maakuntahallituksen päätöksiä 21.2.2022

Kainuun maakuntahallituksen kokous pidettiin tänään etäkokouksena.

Kokouksen esityslista löytyy alla olevasta linkistä:

Ohessa maakuntahallituksen kokouksen 21.02.2022 päätöksiä:

* Kainuun edunajaminen: Käydyn keskustelun jälkeen merkittiin tiedoksi.

* Talousraportti: Käydyn keskustelun jälkeen hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

* Henkilöstö- ja koulutussuunnitelma vuodelle 2022: Hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

* Eron myöntäminen Kari Pääkköselle maakuntahallituksen jäsenyydestä: Hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

* Maakuntahallituksen jäsenen valinta Kari Pääkkösen tilalle: Hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

* Eron myöntäminen Kari Pääkköselle maakuntahallituksen puheenjohtajan tehtävästä: Hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

* Maakuntahallituksen puheenjohtajan valinta Kari Pääkkösen tilalle: Hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

* Eron myöntäminen Kari Pääkköselle maakunnan yhteistyöryhmän (MYR) puheenjohtajan tehtävästä: Hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

* Eron myöntäminen Kari Pääkköselle Euregio Karelian hallituksen varajäsenyydestä: Hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

* Eron myöntäminen Kari Pääkköselle Itä-Suomen neuvottelukunnan jäsenyydestä: Hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

* Eron myöntäminen Kari Pääkköselle Pohjois-Suomen neuvottelukunnan jäsenyydestä: Hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

* Eron myöntäminen Kari Pääkköselle Kainuun hyvinvointialueen poliittisen seurantaryhmän edustajan tehtävästä: Hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

* Eron myöntäminen Kari Pääkköselle Kainuun kaivannaisstrategian seurantaryhmän edustajan tehtävästä: Hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

* Edustajien nimeäminen Itä-Suomen neuvottelukuntaan:

Käydyn keskustelun jälkeen maakuntahallitus nimesi edustajat seuraavasti:

varsinaiseksi jäseneksi maakuntavaltuuston 1. varapuheenjohtaja Juha Kortelaisen ja hänen varajäseneksi maakuntahallituksen jäsen Terttu Huttu-Juntusen,

varsinaiseksi jäseneksi maakuntavaltuuston puheenjohtaja Mikko Polvisen ja hänen varajäseneksi maakuntahallituksen jäsen Esko Rautiaisen sekä

varsinaiseksi jäseneksi tulevan maakuntahallituksen puheenjohtajan ja hänen varajäseneksi maakuntahallituksen jäsen Esa Kemppaisen.

* Edustajien nimeäminen Pohjois-Suomen neuvottelukuntaan Pinja Toivasen tilalle: Käydyn keskustelun jälkeen maakuntahallitus nimesi edustajaksi Pohjois-Suomen neuvottelukuntaan Pinja Toivasen tilalle Vesa Kaikkosen.

* Eron myöntäminen Eija Virtasalolle maakunnan yhteistyöryhmän (MYR) jäsenyydestä: Hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

* Jäsenen nimeäminen maakunnan yhteistyöryhmään (MYR) Eija Virtasalon tilalle: Hyväksyttiin esityslistan mukaisesti. Nimettiin Pasi Loukasmäki Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskuksesta 07.04.2022 alkaen.

* Eron myöntäminen Anssi Tuomiselle maakunnan yhteistyöryhmän (MYR) varsinaisesta asiantuntijajäsenyydestä: Hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

* Varsinaisen asiantuntijajäsenen nimeäminen maakunnan yhteistyöryhmään (MYR) Anssi Tuomisen tilalle ja varajäsenen nimeäminen: Hyväksyttiin esityslistan mukaisesti. Nimettiin Anu Kuosmanen Kainuun ammattiopistolta  01.03.2022 alkaen ja hänen varajäseneksi Osmo Hänninen Kainuun ammattiopistolta 01.03.2022 alkaen.

* Lainan myöntäminen Otanmäki Mine Oy:lle: Käydyn keskustelun jälkeen hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

* Valtuustoaloitteet: Käydyn keskustelun jälkeen hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

* Tilannekatsaus Kainuun tuulivoimamaakuntakaavan tarkistamisesta: Käydyn keskustelun jälkeen hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

* Pöytäkirjat ja viranhaltijapäätökset: Hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

* Kainuun liiton lausunnot ajalla 08.01.-14.02.2022: Merkittiin tiedoksi.

* Maakuntavaltuuston päätösten täytäntöönpano: Hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

* Kainuun edunajamisen tavoitteet ja kärkihankkeet: Käydyn keskustelun jälkeen hyväksyttiin esityslistan mukaisesti ja käsittelyä jatketaan seuraavassa maakuntahallituksen kokouksessa.

* Uudistuva ja osaava Suomi rakennerahastotoimintaa 2021-2027 koskeva koordinaatio- ja hallinnointisopimus Pohjois-Suomen maakuntaliitoissa: Hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

* Pro Kainuu tunnustuspalkintojen jakoperusteet: Käydyn keskustelun jälkeen hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

* Kainuun kulttuuriohjelman luonnoksen esittely: Käydyn keskustelun jälkeen hyväksyttiin esityslistan mukaisesti.

* Maakuntajohtajan ajankohtaiskatsaus: Käydyn keskustelun jälkeen merkittiin tiedoksi.