Emilija Vaiginyté, Vera Venckūnaitė-Čepulienė, Teresė Andrijauskaitė ja Milda Andrijauskaitė-Bakanauskienė laulavat liettualaisia sutartinės-lauluja Vilnassa vuonna 2015. Kuvaajana toimi Pekka Huttu-Hiltunen.

Runolauluun liittyvän kulttuurimatkailureitin valmistelutilaisuus Kuhmossa 21.10.2020

Runolaulu-Akatemia, yhdessä Runon ja Rajan tie ry:n kanssa, valmistelee uuden Euroopan neuvoston kulttuurireittiohjelmaan liittyvän kulttuurireitin synnyttämistä Suomen, Viron, Latvian ja Liettuan alueille.

Osana valmisteluprosessia järjestetään Suomen alueella neljä erillistä, alueellista tilaisuutta, jossa kulttuurimatkailun kehittämisestä kiinnostuneet tahot, organisaatiot ja yritykset saavat tietoa uudesta reitistä, sekä voivat liittyä reittiverkostoon ja voivat myös vaikuttaa reittiä koskeviin suunnitelmiin. Reitti kulkee kaikkien neljän maan itäosien kautta. Kainuun alueella on erityinen merkitys uudelle reitille runolaulun kotimaakuntana.

Tervetuloa saapumaan 21.10. Kuhmossa, Hotelli Kalevalassa klo 13 alkavaan, erityisesti Kainuuta koskevaan tilaisuuteen. Tilaisuus on maksuton, ja järjestäjät tarjoavat osallistuville kokouskahvit väliajalla.

Tapahtumaan voi ilmoittautua osallistumaan myös etänä. Tällöin osallistumislinkki lähetetään sähköpostilla ennen kokousta.

Tilaisuuden järjestäjät

Projektin johtaja Pekka Huttu-Hiltunen
pekka.huttu-hiltunen@runolaulu.fi

Projektikoordinaattori Soila Palviainen
soila.palviainen@runolaulu.fi

Pekka Huttu-Hiltunen esiintyy festivaaleilla Vilnassa.