Say Hello to Interreg Aurora!

Interreg Aurora-ohjelman ovet ovat avautumassa kainuulaisille ja pohjoiskarjalaisille toimijoille, ja ohjelman kolmas hakukierros on avautunut. Tule mukaan kuulemaan mahdollisuuksistasi osallistua Interreg Aurora -ohjelman  hankehakuihin ohjelman järjestämissä infotilaisuuksissa lokakuun alussa!

Olet voinut kuulla Interreg Aurora -ohjelmasta, joka on Suomen, Ruotsin ja Norjan sekä saamelaisten välinen Euroopan pohjoisimpien alueiden rajat ylittävää yhteistyötä rahoittava ohjelma. Mutta tiesitkö, että sekä Pohjois-Karjala että Kainuu kuuluvat  Aurora ohjelman varsinaiseen ohjelma-alueeseen uusina maakuntina ensi vuodesta lähtien?

Interreg Aurora -ohjelmamuutosta on valmisteltu eri osapuolten yhteistyössä  ja Työ- ja elinkeinoministeriö on 13.9. julkaissut tiedotteen rahansiirrosta ja ohjelmamuutoksesta Aurora-ohjelman resurssien vahvistamiseksi. Interreg Aurora -ohjelman EAKR-rahoitus kasvaa 93,8 miljoonasta eurosta 125,3 miljoonaan euroon.

Tule mukaan Interreg Aurora -ohjelman järjestämiin infotilaisuuksiin paikan päällä Kajaanissa tai Joensuussa tai vaihtoehtoisesti etälinkin kautta kuulemaan, kuinka uusien jäsenalueiden toimijat voivat osallistua yhteistyöhön. Asia on juuri nyt erittäin ajankohtainen, sillä Interreg Aurora -ohjelman kolmas hankehakukierros on avoinna 5.9.-10.10.2023.

Kajaanin tilaisuus keskiviikkona 4.10.2023 klo 9-11

Kajaanin ammattikorkeakoulu, Kuntokatu 5, Taito 1-rakennuksen auditorio