Suomenkielinen verkkopalvelu EU-rahoituksesta

Kansallinen EU-rahoitusneuvontapalvelu (eurahoitusneuvonta.fi) tarjoaa maksutonta tietoa ja neuvontaa Euroopan unionin rahoitusohjelmista ja -tuotteista. Palvelu kokoaa yhteen tietoa Euroopan unionin avustuksista, lainoista, takauksista, pääomasijoituksista, tuista ja julkisista hankinnoista, sekä ohjaa ja neuvoo niiden käytössä. Palvelun tavoitteena on tarjota keskitettyä tietoa EU-rahoituksesta sekä edesauttaa sen kansallista hyödyntämistä.

Business Finlandin, työ- ja elinkeinoministeriön ja muiden ministeriöiden yhteistyössä tarjoama verkkosivusto kokoaa keskeiset tiedot rahoitusohjelmista, tarjoaa linkkejä ja vinkkejä verkostoitumiseen sekä antaa mahdollisuuden henkilökohtaiseen neuvontaan yhteydenottolomakkeen välityksellä. Sivustolle on koottu myös usein kysyttyjä kysymyksiä ja esitysmateriaalia tilaisuuksista EU-rahoitukseen liittyen.

EU-rahoitusneuvonta-sivusto sisältää konsulttihakemiston, joka hyödyntää Business Finlandin Expert Search -palvelua konsulttitarjonnan esiin tuomiseksi. Palvelusta löytyy tietoa Keino-osaamiskeskuksesta, joka kokoaa yhteen ja verkostoi julkisten hankintojen osaajia sekä tukee ja auttaa julkisia hankkijoita kestävien ja innovatiivisten julkisten hankintojen kehittämisessä.

Sivuston kautta voi tilata uutiskirjeen teemakohtaisesti. Ajankohtaista- ja tapahtumat -osiot kertovat tuoreita kuulumisia. Palveluun on koottu myös asiantuntijoiden yhteystiedot rahoitusohjelmittain.

EU-rahoitusneuvonnasta löytyy kattavat kuvaukset noin 30 keskeisestä ohjelmakokonaisuudesta yleiskuvauksineen, avaintietoineen ja linkkeineen lisätietojen lähteille. Verkkosivusto palvelee osoitteessa eurahoitusneuvonta.fi.