Kaivannaisalan skenaariosanapilvi

Tervetuloa Ennakoiva Kainuu -foorumiin 18.8.2023

Millainen ennakoinnin toimintamalli palvelee Kainuun työmarkkinoiden kehittymistä parhaiten? Miten eri toimialat voivat hyötyä ennakoinnista?

Tulevaisuuden taidot – Kainuu ennakoi -hanke julkistaa ennakoinnin toimintamallin ja Kainuun liiton koordinoiman Kainuun puiteskenaariotyön hankkeen päättävässä foorumissa Ravintola Wanhalla Kerholla 18.8.2023. Tervetuloa mukaan kuuntelemaan ennakointiratkaisuja alueellasi ja ammentamaan tietoa tulevaisuuteen varautumisesta.

Tapahtumassa paikalla ovat Turun yliopiston Tulevaisuuden tutkimuskeskuksen asiantuntijat, jotka ovat ansiokkaasti luotsanneet läpi laajat ennakointiin, tulevaisuustietoon ja skenaariotyöhön liittyneet osa-alueet hankkeen toteuttamiseksi. Tämän suuren työn tulos on tilaisuudessa kuultavissa!

Tapahtumassa tarjoillaan aamukahvitus klo 9:00, jonka jälkeen tilaisuus alkaa klo 9:30.

Ilmoittaudu tapahtumaan 10.8.2023 mennessä: Ilmoittaudu mukaan tästä

Paikkoja on rajallinen määrä.

Alustava ohjelma:

9.00-11.30

Aamukahvit

Tulevaisuuden taidot – Kainuu ennakoi -hanke

Taina Leinonen ja Jonna Hänninen, Kainuun ELY-keskus

Kainuun tulevaisuutta ennakoimassa – skenaariot ja ennakointimalli

Johanna Ollila ja Kaisa-Maria Suomalainen, Tulevaisuuden tutkimuskeskus

Tauko

Kainuun työllisyyden historia, nykytilanne ja tulevaisuus

Atte Laitinen, Kainuun ELY-keskus

Miten meillä menee ja millaista tulevaisuutta rakennamme? – Kainuun kehityksen seuranta, ennakointi ja tulevaisuuskuvat

Jouni Ponnikas ja Henna Sormunen, Kainuun liitto

Jatkoaskeleet

Taina Leinonen

Tilaisuus päättyy

Tilaisuus pidetään Ravintola Wanhan Kerhon yläkerran salissa, osoitteessa Kauppakatu 40, Kajaani.

Katso lisää Kainuun ennakointityöstä: Kuiskintaa

Jonna Hänninen