Tulevaisuuden taidot – Kainuu ennakoi

Kainuun työmarkkinoiden kohtaanto-ongelmaan ennakoinnin näkökulmasta pureutuva hanke on kesän jälkeen käynnistynyt vauhdilla. Hankkeessa on koettu henkilöstövaihdos, kun molemmat hankkeen tämänhetkiset työntekijät ovat aloittaneet kesäkuun jälkeen. Hanketta lähdetään viemään eteenpäin täydellä tarmolla keväällä tehdyn erinomaisen pohjatyön jäljiltä.

Kesän aikana hankkeessa toteutettiin työvoima- ja osaamistarpeiden kysely Kainuun yrityksille. Lisäksi järjestetään tapahtumia ja kärkitoimialojen tulevaisuustyöpajoja. Hanke tukee Kainuun liiton koordinoimana toteutettavaa maakunnallisen ennakoinnin ja seurannan toimintamallin sekä ennakointi- ja seurantafoorumityöskentelyn uudistustyötä.

Syksyllä 2022 hanke on mukana Business Kainuun Tietotiistaissa 20.9., jolloin puhutaan tulevaisuuden osaamisesta ja yritysten haasteista löytää osaavaa työvoimaa. Tietotiistain aamussa on luvassa livelähetys, jossa keskustellaan Kainuun ennakointityöstä. Hankkeen toiminnassa on tulevien kuukausien aikana luvassa erilaisia tapahtumia ja seminaareja, joiden myötä Kainuun kärkitoimialojen ennakointityö olisi tulevaisuudessa organisoidumpaa.

Lisätietoja:

Projektipäällikkö Taina Leinonen, Kainuun ELY-keskus, p. 050 306 6132