Tutustu Kainuun kulttuuriohjelmaan vuosille 2022–2025

Kainuun kulttuuriohjelmalla (2022–2025) halutaan vahvistaa Kainuun kulttuurin näkyvyyttä, lisätä kulttuurin hyvinvointivaikutuksia asukkaille ja luoda uusia mahdollisuuksia kulttuuritoimijoille. Kulttuuriohjelmaa on saatavana sekä sähköisenä että painettuna versiona.

Kuluneen talven aikana laajassa noin 70 kulttuuritoimijan verkostossa valmisteltu Kainuun kulttuuriohjelma on julkaistu. Kulttuuriohjelma rakentuu kolmen kantavan teeman ja vision ympärille:

1) taiteesta ja kulttuurista kainuulaisten hyvinvointia ja pitovoimaa

2) taiteesta ja kulttuurista työtä ja vetovoimaa Kainuuseen sekä

3) kainuulainen taide, kulttuuri ja luova osaaminen maailmalle.

Kulttuuriohjelmatyön tuloksena syntyneitä ja määriteltyjä toimenpiteitä edistetään yhdessä ja yhteistyössä toimijaverkoston kesken ohjelmakauden aikana.

Kainuun kulttuuriohjelmaa on saatavilla sekä sähköisenä että painettuna versiona. Kulttuuriohjelman sähköinen versio: https://kainuunliitto.fi/tietopalvelut/julkaisut ja suora linkki julkaisuun: https://kainuunliitto.fi/assets/uploads/2022/05/KainuunKulttuuriohjelma_web_Final_Kainuun-liitto_25.4.2022.pdf

Painettua versiota kulttuuriohjelmasta toimitetaan lähiviikkojen aikana Kainuun kuntien kulttuuritoimiin. Lisäksi kulttuuriohjelmaa on saatavilla Kajaanissa Kainuun liiton toimistolta.