Maankäyttöasiantuntija

Kainuun liitto on Kainuun kuntien muodostama kuntayhtymä ja yksi Suomen 18 maakunnan liitosta. Vastaamme mm. Kainuun edunvalvonnasta, aluekehityksestä ja maakuntakaavoituksesta. Maankäyttöasiantuntijana pääset vaikuttamaan yli 70 000 ihmisen elämään.

Tarjoamme vakaan sekä monipuolisen työn erinomaisessa työilmapiirissä ja hyvin työsuhde-eduin. Kainuun maakunta on ”Vapauden valtakunta” ja ainutlaatuinen yhdistelmä elinvoimaa, luonnonrauhaa ja sujuvaa arkea. Kainuun liiton alueidenkäytön vastuualue lienee kaavoihinsa kangistunut, mutta virkatehtävässä pärjää oivallisesti hyvällä yhteistyökyvyllä ja huumorintajulla.

Tehtäväkuvaus:

Kainuun liitossa on haettavana maankäyttöasiantuntijan virka 1.5.2023 alkaen. Valittava henkilö sijoittuu alueidenkäytön vastuualueelle. Hänen työhönsä kuuluu maakuntakaavan valmistelu- ja seurantatehtäviä sekä muita maakunnan suunnitteluun liittyviä tehtäviä, joita hoidetaan lähtökohtaisesti Kainuun liiton toimistossa Kajaanissa.

Edellytämme:

Hakijalta edellytetään alueidenkäytön suunnittelu- ja kehittämistehtäviin soveltuvaa korkeakoulututkintoa, sujuvaa suomen kielen taitoa sekä paikkatieto-osaamista.

Arvostamme:

Eduksi lasketaan maankäyttö- ja rakennuslain tuntemus ja kokemus kaavoitustehtävistä erityisesti maakuntakaavoitustehtävistä, vaikutusten arviointimenetelmien tuntemus, kokemus maakuntasuunnitelma- ja ohjelmaprosesseihin liittyvistä suunnittelutehtävistä, hyvä englannin kielen taito sekä ArcGIS-paikkatietoalustan osaaminen ja kiinnostus sen käytön kehittämiseen maakuntakaavoituksessa.

Yhteystiedot:

Lisätietoja virasta antavat maakuntajohtaja Pentti Malinen (puh. 044 7970 197) sekä suunnittelujohtaja Sanna Schroderus (puh. 044 7100 873).

Muut tiedot:

Palkkaus määräytyy kunnallisen teknisen henkilöstön virka- ja työehtosopimuksen (TS) mukaisesti. Viran tehtäväkohtainen palkka on 3 850 €. Virkaan sovelletaan kuuden kuukauden koeaikaa. Ennen viran vastaanottamista virkaan valitun tulee jättää lääkärintodistus terveydentilastaan.

Hakemus liitteineen jätetään Kuntarekry-järjestelmässä. Hakemuksen tulee olla perillä hakuajan päättymiseen 23.3.2023 klo 12.00 mennessä. Hakemuksessa tulee ilmoittaa, milloin hakija voi ottaa viran vastaan.

Kainuun liiton henkilökuntaa - Yhdessä