Kasvava käyrä

Uuden ohjelmakauden rahoitusvaihtoehtoja yritysten kasvuun, kansainvälistymiseen ja innovaatioihin webinaarin materiaalit

Kainuun liiton Kainuun älykkään erikoistumisen strategian toimeenpano (ELMO 2 Kainuu) -hanke yhdessä Itä- ja Pohjois-Suomen EU-toimiston, Itä ja Pohjois-Suomen ELMO -koordinaatiohankkeen ja Europe Direct Kainuun kanssa järjestivät webinaarin 15.4.2021, jossa kerrottiin uuden ohjelmakauden rahoitusvaihtoehdoista yritysten kasvuun, kansainvälistymiseen ja innovaatioihin. Lisäksi kuultiin yrityskertomuksia, kuinka julkisella rahalla on voitu kehittää yritystoimintaa.

Seminaaritallenne löytyy täältä.

Tallenne on katsottavissa 4.5.2021 saakka

12.30-12.50
Horisontti Eurooppa -katsaus EU:n tutkimuksen ja innovoinnin puiteohjelmaan 2021-2027, pdf, 2,3 Mt
Jenna Huhtanen, Senior Advisor, Itä- ja Pohjois-Suomen EU-toimisto

12.50-13.10
EIC Accelerator ja Enterprise Europe Network, pdf, 1,5 Mt
Hannele Halmetoja, Business Coach, Business Finland

13.10-13.25
ELY-keskuksen ja Business Finlandin rahoitus kansainvälistyvälle yritykselle, pdf, 1,2 Mt
Mari Möttönen, Team Finland kasvu- ja kansainvälistymiskoordinaattori, Kainuun ELY-keskus

13.25-13.40
EU-rahoitus liiketoiminnan kehittämisen ja kansainvälistymisen mahdollistajana
Juha Huotari, toimitusjohtaja, Prometec

13.40-13.50
EIC-rahoitus tuotekehitysinnovaatioiden edistäjänä, pdf, 0,7 Mt
Erik Raita, operatiivinen johtaja, Hypermemo Oy

13.50-13.55
Tutkimus- ja kehittämispalvelut yritysten kasvun tukena
Paula Heikkilä, projektipäällikkö, Lapin liitto

13.55-14.00
Tilaisuuden yhteenveto ja lopetus
Virpi Keränen, projektipäällikkö, Kainuun liitto

Ohjelma pdf-tiedostona

Lisätietoa rahoitusvaihtoehdoista:

Horisontti Eurooppa on EU:n tutkimuksen ja innovoinnin puiteohjelma vuosille 2021-2027. Edeltäjänsä Horisontti 2020 -ohjelman jalanjäljissä se tarjoaa tukea tutkimus- ja innovaatiohankkeille kaikkialla Euroopassa sekä kansainvälisessä yhteistyössä. Seitsemän vuoden ajan EU rahoittaa ohjelman kautta yhteensä 95,5 miljardin euron edestä niin tutkijoiden huippututkimusta, koulutusta ja kansainvälistä liikkuvuutta kuin yritysten tuotekehitystä, innovaatioiden skaalausta ja kansainvälistä kasvua.

EIC Accelerator -rahoitus on voimakasta kansainvälistä kasvua hakeville yksittäisille pk-yrityksille ja startupeille, joilla on disruptiivinen ja markkinoita luova deep-tech innovaatio.

Enterprise Europe Network on maksuttomia kansainvälistymispalveluita pk-yrityksille tarjoava verkosto, jolla on asiantuntijoita yli 60 maassa ympäri maailman.

Logot Kainuun liitto, EAKR ja vipuvoimaa