Europe Direct Kainuu palvelee Kainuun liiton tiloissa.

Eurooppa-viikon 2021 tapahtumia Kainuussa

Kainuussa järjestetään tapahtumia Eurooppa-viikon aikana perjantaina ja lauantaina 7-8.5.2021. Varsinainen Eurooppa-päivä on tänä vuonna sunnuntaina 9.5. jolloin vietetään myös Äitienpäivää. Siksi Eurooppa-päivän ohjelma järjestetään jo hieman ennakkoon.  Tapahtumiin kuuluu rastikierros Kajaanin ydinkeskustan historiallisissa kohteissa, Porukalla parempaan -tapahtuma Lohtajan nuorisotalolla, Kaverikahvila Ohjaamo Nupalla ja tempauksia mm. sosiaalisessa mediassa.

Amazing Race  “Kajaani historiallisena osana Eurooppaa” Kajaanin keskustassa

Tapahtumaan tarkoituksena on kiertää keskustassa historiallisten muistomerkkien ja rakennusten sekä rakennelmien luona sijaitsevilla rasteilla. Rasteilla on infotaulut, joissa esitellään rastilla olevaa kohdetta mm. historiallisena osana Eurooppaa ja yksilöllinen aihetunniste (#), jolla osoitetaan käynti rastilla kisaan osallistumiseksi. Vähintään viisi rastipistettä kiertäneet osallistuvat halutessaan arvontaa, jossa palkintoina on 10 palkintokassia.  Rastit ovat avoinna (infotaulut rasteilla) läpi koko viikonlopun perjantaista klo 12 lähtien aina maanantaiaamuun asti.

Kajaanin matkailuoppaita historiallisissa rooleissaan on tavoitettavissa osalla rasteja perjantaina klo 13-15 välillä ja lauantaina klo 11-13 välillä. Raatihuoneentorilla on infopiste, jossa on jaossa Eurooppa-aiheista materiaalia ja tarjolla kahvia, teetä ja mehua sekä pikkupurtavaa perjantaina klo 13-15 välillä.

Osallistumislomake ja kartta, johon rastipisteet on merkitty, tulevat saataville tältä sivulta ennen tapahtumaa  ja niitä myös jaetaan Raatihuoneen infopisteellä sen auki ollessa. Karttaa voi tutkia ja osallistumistunnukset kirjata myös älypuhelimella, ohjeet myös tähän löydät täältä myöhemmin.

Linkki tapahtumasivulle ja vastauslomakkeeseen.

PORUKALLA PAREMPAA – tapahtuma Lohtajan nuorisotalolla

Aika: pe 7.5. klo 13 – 15
Paikka: Lohtajan nuorisotalo, Menninkäisentie 1 C

Mitä haluaisit asuinalueellesi? Tule, ideoi ja osallistu! Tapahtumassa ohjelmaa sisällä ja ulkona. Tarjolla kahvia, teetä ja mehua.

Eurooppa-päivälle tietoa tarjoavat: PORE-hanke, ONNI-hanke, EURES – työhön Eurooppaan, Europassi –  vapaaehtoiseksi Eurooppaan ja Ohjaamo NUPPA: palvelut nuorille.

KAVERIKAHVILA Ohjaamo Nupassa

Aika: pe 7.5. klo 16 – 19
Paikka: Ohjaamo Nuppa, Asemakatu 2

Kahvilassa rentoa meininkiä, kaveritaitoja, mukavia ihmisiä ja valonukke. Järjestäjänä SPR ja Kajaanin Etsivä nuorisotyö.

Tule sellaisena kuin olet!

Eurooppa-aiheinen Twitter-myrsky

Launch Pad Finland ry järjestää Twitter-tempauksen, johon kutsutaan mahdollisimman monia mukaan twiittaamaan Kainuu-aiheisilla ja Eurooppa-aiheisilla aihetunnisteilla.

#atHomeinKainuu #EuropeDay2021 #EDIC Kajaani370 #atHomeinKainuu #MaailmaKainuussa

Twiitata voi vaikka koko viikon ajan, mutta erityisesti perjantaina 7.5. klo 13-14 välillä.
Laitetaan Kainuu yhdessä kartalle!

Tervetuloa mukaan Eurooppa-viikon tapahtumiin!