Europe Direct Kainuun koostama julkaisu vihreästä siirtymästä julkaistu

Vihreä siirtymä Kainuussa on Kainuun liiton ja Europe Direct Kainuun EU-teemajulkaisu, joka esittelee EU:n Green dealin eli vihreän siirtymän toimenpiteitä ja tavoitteita sekä erityisesti sitä, miten nämä toimet näkyvät Kainuussa. Julkaisuun on koottu asiantuntijakirjoituksia vihreän siirtymän eri näkökulmista kainuulaisten organisaatioiden edustajilta.

Siirtymän vauhdittajina ovat Euroopan Unionin ja kansalliset rahoitusohjelmat, joiden tuella toteutetaan kehittämistoimenpiteitä eri toimialoilla ja teemoilla. Europe Direct Kainuu kuuluu EU:n komission tiedotuspisteverkostoon ja sitä koordinoi Suomessa EU:n komission Suomen-edustusto.

Julkaisu on luettavassa sähköisessä muodossa Issuu -alustalla osoitteessa

Julkaisua on saatavissa painettuna Kainuun liiton virastolta. Pdf-versio on ladattavissa kaikille kiinnostuneille.

PDF aukeamittain: Kainuunliitto_EU-teemajulkaisu_aukeamittain_WEB

PDF sivuttain: Kainuunliitto_EU-teemajulkaisu_saavutettava_WEB