Kainuulla on vahva tekemisen meininki ja identiteetti. Tämä näkyy myös Kainuun uudessa brändissä, joka julkaistiin tänään. Yhdessä tekemisellä ja...
Ajankohtaista
Kainuu-brändi vahvistaa maakunnan aluemarkkinointia
Maakuntahallitus käsitteli 7.6. pitämässään kokouksessa uutta Kainuu-brändiä sekä kuuli Kainuun mainetyön tilannekatsauksen. Tällä viikolla julkaistava Kainuu-brändi antaa työkalut Kainuun...
Yhteistyön Kainuu
Kainuun Sanomien 4.6.2021 julkaisemassa haastattelussani (1) nostin esille Kainuun kuntien yhteistyön tarpeen. Avaan tässä blogissa tarkemmin ehdotuksiani ja ajatusteni...
Barentsin alueen liikenne- ja logistiikkaratkaisujen kehittäminen toisi kilpailukykyä pohjoisille maakunnille
Barentsin alueen liikenne- ja logistiikkajärjestelmien sekä tietoverkkojen kehittäminen parantaisi saavutettavuutta ja pohjoisten maakuntien kilpailukykyä kansainvälisillä markkinoilla, todetaan tuoreessa selvityksessä....
1,78 miljoonan rahoituspotti kahdeksalle hankkeelle
Maakuntahallitus hyväksyi kaikkiaan 1,78 miljoonan euron REACT-EU-rahoituksen yhteensä kahdeksalle hankkeelle. Kainuun liitolle tuli 16.4. päättyneessä rahoitushaussa kaikkiaan 12 hanke-esitystä....
INNO PROVEMENT projektikokous 12.5.2021
INNO PROVEMENT Interreg Europe -hanke järjesti suunnitellusti alueiden välisen kokouksen 12.5.2021 webinaarina. Kokouksessa kaikki projektipartnerit, mukaan lukien Kainuun liitto...
e-Mopoli -hankkeen ensimmäisen vaiheen loppuseminaari
e-Mopoli Interreg Europe -ohjelman hankkeen loppuseminaari järjestettiin webinaarina 19.5.2021. Loppuseminaarin ohjelmassa oli Interreg Europen sihteeristön tervehdys, partneriorganisaatiot esittelivät toisen...
Kainuun Venäjäyhteistyössä tapahtuu
Kainuun liiton uutiskirjeessä 3.5. kerroimme Kainuun venäjästrategian valmisteluprosessista ja aloitimme juttusarjan, jossa nostetaan esille strategiaprosessissa esille nousseita, yhteistyöhön liittyviä...
Kainuun mainetyö uudelle tasolle
Kainuun aluemarkkinointi on viime vuosina laajentunut mainetyöksi ja syventymässä yhteiseen brändiin. Maakuntahallitukselle esitetään laajan Kainuun brändikäsikirjan kokoamista alkutalvesta 2022....
Huhtikuun matkailumyynti elpyi jo lähes normaalivuoden 2019 määriin
Edellisvuoden huhtikuussa koettu poikkeuksellisen suuri majoituskysynnän romahtaminen näkyy nyt tilastoissa korkeina kasvulukuina myös Kainuun matkailussa. Normaalivuoden huhtikuuhun 2019 verrattuna...
Kalevala kartalle -kulttuurimatkailureitin valtakunnallinen lanseeraus tuo Kalevalan nykypäivään ja Kainuun matkailukohteisiin
Kalevala kartalle on kulttuurimatkailureitti, jonka varrelta löytyy luontoelämyksiä, kulttuuria ja matkailupalveluita. Reittiä on rakennettu yhteistyössä erilaisten yritys- ja yhteisökumppaneiden...
Verkkokauppa Venäjälle – mahdollisuudet ja käytännöt
LOGOKA CBC Karelia -hankkeen webinaari Venäjälle suuntautuvan verkkokaupan mahdollisuuksista ja ratkaisuista järjestettiin 25.5.2021. Webinaari oli suunnattu ensisijaisesti yrityksille, joita...